Nespresso customer loyalty

Thesis title: Lojalita zákazníkov spoločnosti Nespresso
Author: Englerová, Erika
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: Prinke, Vladimír
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Bakalárska práca vychádza v teoretickej časti z marketingu, ktorý zahrňuje segmentáciu trhu a zákaznícku lojalitu. Ďalej sa zaoberá marketingovým výskumom trhu, jeho druhmi a technikami. V praktickej časti je predstavená spoločnosť Nestlé Nespresso SA a sú prezentované výsledky terénneho výskumu, ktorého účelom bolo zistiť lojalitu zákazníkov tejto spoločnosti.
Keywords: Nespresso; Marketingový výskum trhu; Segmentácia trhu; Lojalita zákazníkov; Dotazník
Thesis title: Loajalita zákazníků společnosti Nespresso
Author: Englerová, Erika
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: Prinke, Vladimír
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Bakalářská práce vychází v teoretické části z marketingu, který zahrnuje segmentaci trhu a zákaznickou loajalitu. Dále se zabývá marketingovým výzkumem trhu, jeho druhy a jeho technikami. V praktické části je představena společnost Nestlé Nespresso SA a jsou prezentované výsledky terénního výzkumu, jehož účelem bylo zjistit loajalitu zákazníků této společnosti.
Keywords: Marketingový výzkum trhu; Loajalita zákazníků; Nespresso; Segmentace trhu; Dotazník
Thesis title: Nespresso customer loyalty
Author: Englerová, Erika
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: Prinke, Vladimír
Thesis language: Slovensky
Abstract:
The bachelor thesis results from marketing, which includes market segmentation and customer loyalty. Then the thesis is concerned with a marketing research, his types and his techniques. In the practical part of thesis is introduced the company Nestlé Nespresso SA and there are presented results from the field research, which was implemented in order to determine customer loyalty of this company.
Keywords: Nespresso; Questionnaire; Marketing research; Customer loyalty; Market segmentation

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 10. 11. 2011
Date of submission: 11. 5. 2012
Date of defense: 29. 5. 2012
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/34493/podrobnosti

Files for download

    Last update: