Marketing and communication strategy of Wrigley Company and evaluation of their effectiveness

Thesis title: Marketingové a komunikační strategie Wrigley, s.r.o. a vyhodnocování jejich efektivity
Author: Konečná, Eva
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: Jánoš, Marián
Thesis language: Česky
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá analýzou marketingové strategie a postupu při vyhodnocování marketingových aktivit ve společnosti Wrigley, která je lídrem na trhu se žvýkačkami v České republice. V teoretické části jsou vymezeny základní marketingové pojmy s důrazem na strategický marketing a dále jsou shrnuty a rozebrány nejdůležitější marketingové metriky. Praktická část se zabývá představením společnosti Wrigley, její marketingovou strategií a metodami, které používá pro zhodnocení návratnosti svých marketingových investic. V poslední kapitole je naplněn cíl práce, kterým je zjednodušit vyhodnocovací procesy v této společnosti a navrhnout standardizovaný postup vyhodnocování efektivity jednotlivých marketingových kampaní.
Keywords: Wrigley; standardizace; efektivita; marketingové metriky; marketingová strategie
Thesis title: Marketing and communication strategy of Wrigley Company and evaluation of their effectiveness
Author: Konečná, Eva
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: Jánoš, Marián
Thesis language: Česky
Abstract:
The bachelor thesis deals with marketing strategy of Wrigley Company and analyzes current methods of evaluation of their marketing activities. Theoretical part of this thesis characterizes the basic terminology used in the marketing field with an emphasis on strategic marketing and summarizes the most important marketing metrics. The practical part introduces the Wrigley Company, their marketing strategy and methods of measuring the return on their marketing investment. In the last chapter is accomplished the goal of the thesis, which is to design a standardized method of evaluation of effectiveness of marketing campaigns in Wrigley Company.
Keywords: effectiveness; standardization; marketing metrics; Wrigley; marketing strategy

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 27. 10. 2011
Date of submission: 11. 5. 2012
Date of defense: 29. 5. 2012
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/34138/podrobnosti

Files for download

    Last update: