Marketing strategy of a particular company

Thesis title: Marketingová strategie vybrané společnosti
Author: Votavová, Alena
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Průša, Přemysl
Opponents: Nagy, Robert
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato práce se zabývá marketingovou strategií společnosti F AIR spol. s r. o., první soukromé letecké školy v České Republice sídlící na letišti Benešov. Cílem práce je analýza současné marketingové strategie společnosti včetně jejího marketingového prostředí a navržení možných změn stávající strategie. Za účelem dosažení tohoto cíle byla aplikována řada dílčích analýz včetně vlastního marketingového výzkumu, získané údaje jsou vyhodnoceny v závěrečné SWOT analýze. Na základě nashromážděných poznatků představuji možná opatření, která by mohla vést ke zvýšení obratu společnosti a nárůstu spokojenosti zákazníků. Vybraný marketingový cíl doplňuji navržením komunikační kampaně.
Keywords: marketing služeb; marketingový mix; SWOT analýza; marketingová strategie
Thesis title: Marketing strategy of a particular company
Author: Votavová, Alena
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Průša, Přemysl
Opponents: Nagy, Robert
Thesis language: Česky
Abstract:
This thesis deals with the marketing strategy of a company F AIR spol. s r. o.,which is the first flying school in the Czech Republic and has its main domicile at the Benešov airport. The objective of the thesis is to analyse the marketing strategy and the marketing environment of the company, and to propose feasible changes of the contemporary strategy. In order to achieve this objective, I have applied several subanalyses and my own marketing research. The accumulated figures are evaluated in the final SWOT analysis. I introduce several changes based on these figures, which could be conductive to the increase of the company's turnover and to the improvment of its customer's satisfaction. I also present a communication campaign to one of the marketing objectvies.
Keywords: marketing strategy; marketing mix; SWOT analysis; marketing of services

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 21. 9. 2011
Date of submission: 31. 5. 2012
Date of defense: 29. 5. 2012
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/32791/podrobnosti

Files for download

    Last update: