The influence of brand JUPÍK on its target group

Thesis title: Působení značky JUPÍK na její cílovou skupinu
Author: Klímová, Denisa
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: Fiala, Tomáš
Thesis language: Česky
Abstract:
Práce se věnuje značce dětských nápojů JUPÍK a jejímu působení na cílovou skupinu. První kapitola představuje základní marketingové pojmy, definuje značku a její budování. Druhá kapitola shrnuje problematiku marketingové segmentace trhu se zaměřením na dětského spotřebitele a popisuje principy marketingového výzkumu. Ve třetí kapitole je představena značka JUPÍK a její marketingová strategie, čtvrtá a pátá kapitola se zabývá vlastním marketingovým výzkumem a jeho výsledky. Cílem tohoto výzkumu bylo analyzovat postoj dětských spotřebitelů ke značce a na základě těchto zjištění navrhnout změny do budoucna.
Keywords: dětský tržní segment; marketingový výzkum trhu; značka Jupík
Thesis title: The influence of brand JUPÍK on its target group
Author: Klímová, Denisa
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: Fiala, Tomáš
Thesis language: Česky
Abstract:
This thesis focuses on brand of children's soft drinks JUPÍK and its influence on the target group. First chapter introduces fundamental marketing terms, defines a brand and its management. Second chapter summarizes the marketing segmentation of the market focusing on children as consumers and describes the principals of the marketing research. Third chapter introduces the brand JUPÍK and its marketing strategy, fourth and fifth chapter is concerning proper marketing research and its results. The objective of this thesis was to analyze the attitude of children consumers to the brand JUPÍK and propose a change in the future according to these results.
Keywords: brand Jupíl; children market segment; marketing research

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 16. 5. 2011
Date of submission: 7. 5. 2012
Date of defense: 29. 5. 2012
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/32075/podrobnosti

Files for download

    Last update: