Analysis of EVONA a.s. product range

Thesis title: Analýza sortimentu EVONA a.s
Author: Švadlenková, Veronika
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Boučková, Jana
Opponents: Procházková, Markéta
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce se zaměřuje na analýzu produktového portfolia výrobní společnosti EVONA a.s. Cílem práce je analýza sortimentu spodního prádla, termoprádla a punčochového zboží a následné navrhnutí optimalizačních opatření. Teoretická část je věnována metodám zaměřujících se na analýzu marketingového okolí a výrobkového mixu. V praktické části interní data společnosti EVONA a.s. posloužila k analýze sortimentu pomocí matice Boston Consulting Group a matice General Electric Business. Pro dokreslení situace bylo provedeno vlastní dotazníkové šetření, které dopomohlo k závěrečným doporučením v oblasti sortimentu.
Keywords: výrobkový mix; matice GE; matice BCG; Porterova analýza; STEP analýza
Thesis title: Analysis of EVONA a.s. product range
Author: Švadlenková, Veronika
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Boučková, Jana
Opponents: Procházková, Markéta
Thesis language: Česky
Abstract:
This master's thesis is focused on analysis of EVONA a.s. product range, which is manufacturing company. Aim of this study is to analyze the range of underwear, thermal underwear and hosiery and then to propose optimization measures. The theoretical part is devoted to methods which focus on analyzing the marketing environment and product mix. In the practical part, internal company data of EVONA a.s. served to analyze the product range by using Boston Consulting Group matrix and General Electric Business matrix. To illustrate the situation a survey was carried out and it helped in the final recommendations of the product range.
Keywords: product mix; Porter analysis; STEP analysis; GE matrix; BCG matrix

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 3. 12. 2011
Date of submission: 19. 5. 2012
Date of defense: 31. 5. 2012
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/34931/podrobnosti

Files for download

    Last update: