Marketing strategy of the e-commerce fotodekorace.cz

Thesis title: Marketingová strategie elektronického obchodu Fotodekorace.cz
Author: Vlčková, Simona
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Stříteský, Václav
Opponents: Vávra, Oldřich
Thesis language: Česky
Abstract:
Práce zkoumá vybrané metody zvyšování návštěvnosti elektronického obchodu fotodekorace.cz, zejména se však zabývá výkonnostními nástroji internetového marketingu. Cílem diplomové práce je na základě provedených analýz navrhnout internetovou marketingovou strategii tohoto konkrétního internetového projektu vedoucí k růstu prodejů. Dílčím cílem práce je prostřednictvím webové analytiky zhodnotit efektivitu online marketingových aktivit. Jedním z výstupů práce je návrh efektivní optimalizované reklamní kampaně ve vyhledavačích. Práce se pro splnění předkládaných cílů opírá zejména o uvedený teoretický pohled, který je následně aplikován. Na závěr jsou formulována doporučení pro budoucí vývoj internetového obchodu, která by měla přispět k dalšímu zvýšení výkonnosti stránek.
Keywords: optimalizace pro vyhledavače; metody zvyšování návštěvnosti webových stránek; strategický marketing; internetový obchod; marketing ve vyhledavačích
Thesis title: Marketing strategy of the e-commerce fotodekorace.cz
Author: Vlčková, Simona
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Stříteský, Václav
Opponents: Vávra, Oldřich
Thesis language: Česky
Abstract:
The thesis is analysing methods of increasing the visit rate of the internet shop fotodekorace.cz, especially it is concerned about the utilities of the internet marketing. The aim of the master's thesis is, on the basis of undertaken analysis suggest internet marketing strategy of this particular internet project, which should lead to an increase in sales. The premises of the thesis is to analyse the effectively of online marketing activities. One of the outcomes is the outline of the effective optimized advertising campaign in search engines. The master's thesis is relying mainly on mentioned theoretical project, which is subsequently applied. At the end there are formulated advices for the future development of the internet shop, which should be beneficial for the following increase in the potential of the website.
Keywords: search engine marketing; search engine optimization; Methods for increasing a website´s visit rate; strategic marketing; internet shop

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 3. 11. 2011
Date of submission: 5. 5. 2012
Date of defense: 31. 5. 2012
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/34346/podrobnosti

Files for download

    Last update: