Marketing importance of women's body image

Thesis title: Marketingový význam body image žen
Author: Křížová, Zuzana
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Koudelka, Jan
Opponents: Pešek, Ondřej
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce se zabývá výzkumem marketingového významu body image žen. Mezi výzkumné metody, kterých bylo využito, patří kvantitativní výzkum realizovaný formou asistovaného dotazování a obsahová analýza inzerce otištěné v pěti časopisech určených ženské části populace. Cílem dotazování je zjistit aktuální tělesný stav českých žen a jejich pohled na zobrazení "ideálu" ženské krásy v reklamě. Obsahová analýza má naopak zjistit společnosti předkládaný "ideální" stav tělesné krásy. Na základě těchto dvou metod byla zjištěna rozdílnost mezi aktuálním a "ideálním" stavem, a dále stanoveno závěrečné doporučení týkající se vhodnosti využití zobrazení krásných žen k reklamním účelům, tvorby reklamního sdělení využívajícího obrazu krásné ženy, vhodného mediálního mixu a správného timingu. Výzkumem získané informace byly doplněny daty z MML-TGI.
Keywords: obsahová analýza; PAPI; reklamní sdělení a média; Body image
Thesis title: Marketing importance of women's body image
Author: Křížová, Zuzana
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Koudelka, Jan
Opponents: Pešek, Ondřej
Thesis language: Česky
Abstract:
This thesis deals with research of the marketing importance of women's body image. The research methods including quantitative research performed by assisted interviewing and content analysis of printed advertisements in five magazines targeted on female population were used. The aims of the interviewing are to determine the current physical condition of Czech women and their views on the display "ideal" of feminine beauty in advertising. The content analysis finds out "ideal" state of physical beauty presented to the society. Based on these two methods the differences between the current and "ideal" state was found and final recommendation regarding the suitability of using beautiful women displayed for advertising purposes, the creation of advertisement using beautiful women images, the appropriate media mix and the correct timing were further specified. The research information was completed by data from MML-TGI.
Keywords: content analysis ; PAPI; advertising message and media; Body image

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 7. 6. 2011
Date of submission: 5. 5. 2012
Date of defense: 31. 5. 2012
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/33224/podrobnosti

Files for download

    Last update: