Analysis of promotion of the Czech Republic as an attractive tourism destination

Thesis title: Analýza propagace České republiky jako atraktivní turistické destinace
Author: Žurmanová, Veronika
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Vaško, Martin
Opponents: Štědroň, Bohumír
Thesis language: Česky
Abstract:
Bakalářská práce se věnuje problematice propagace České republiky jakožto destinace cestovního ruchu a zaměřuje se na vybrané marketingové aktivity České centrály cestovního ruchu - CzechTourism. První část práce v obecné rovině vymezuje marketing destinace a přibližuje činnosti národních turistických organizací. Druhá část charakterizuje příjezdový cestovní ruch České republiky a seznamuje s potenciálem destinace Česká republika, národními produkty cestovního ruchu a marketingovými nástroji České centrály cestovního ruchu. Třetí část představuje vybrané marketingové činnosti agentury CzechTourism. Závěrečná kapitola obsahuje SWOT analýzu propagace České republiky a návrhy pro budoucí kampaně.
Keywords: propagace; destinace Česká republika; příjezdový cestovní ruch; CzechTourism; marketing destinace
Thesis title: Analysis of promotion of the Czech Republic as an attractive tourism destination
Author: Žurmanová, Veronika
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Vaško, Martin
Opponents: Štědroň, Bohumír
Thesis language: Česky
Abstract:
The bachelor's thesis deals with the promotion of the Czech Republic as a tourism destination and focuses on selected marketing activities of the Czech national tourism organization - CzechTourism. The first part of the thesis defines the destination marketing in general and clarifies activities of national tourism organizations. The second part defines the incoming tourism of the Czech Republic and introduces the potential of the destination Czech Republic, national tourism products and marketing tools of CzechTourism. The third part represents selected marketing activities of CzechTourism. The last part contains SWOT analysis of the Czech Republic promotion and proposals for future campaigns.
Keywords: destination Czech Republic; promotion; CzechTourism; destination marketing; incoming tourism

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Cestovní ruch a regionální rozvoj
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Tourism

Information on submission and defense

Date of assignment: 24. 1. 2012
Date of submission: 25. 5. 2012
Date of defense: 30. 5. 2012
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/35605/podrobnosti

Files for download

    Last update: