Evaluating of shopping atmosphere in two retail units SPORTISIMO and Hervis Sport

Thesis title: Posouzení nákupní atmosféry dvou retailových jednotek SPORTISIMO a HERVIS SPORT
Author: Caletka, Petr
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Chylíková, Hana
Opponents: Mokrejšová, Veronika
Thesis language: Česky
Abstract:
Práce se věnuje zhodnocení nákupní atmosféry v prodejnách SPORTISIMO a Hervis Sport. První kapitola je věnována teoretickému vymezení pojmu nákupní atmosféra a charakteristice jednotlivých kritérií, která tuto atmosféru tvoří. Druhá kapitola popisuje společnosti, kterých se práce týká. Věnuje se jejich působnosti na českém trhu, sortimentu a doplňkovým službám. Třetí kapitola je věnována posouzení a porovnání nákupní atmosféry vybraných retailových jednotek. Detailně se věnuje jednotlivým kritériím a jejich analýze pomocí dvou metod výzkumu- terénní a marketingový průzkum. Posledním bodem je zhodnocení výsledků a návrh možných řešení pro zlepšení situace.
Keywords: SPORTISIMO; nákupní atmosféra; Hervis Sport
Thesis title: Evaluating of shopping atmosphere in two retail units SPORTISIMO and Hervis Sport
Author: Caletka, Petr
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Chylíková, Hana
Opponents: Mokrejšová, Veronika
Thesis language: Česky
Abstract:
This thesis is about evaluating shopping atmosphere in SPORTISIMO and Hervis Sport in one city. First chapter is dedicated to definition of shopping atmosphere and it also characterizes criterions which make this atmosphere. Second chapter describes companies SPORTISIMO and Hervis Sport. It is about assortment and complementary services. Third chapter analyses atmosphere in these retail stores using two research methods. Last point is about analysing results. There are also some proposals how to improve negative points.
Keywords: Hervis Sport; SPORTISIMO; shopping atmosphere

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 22. 12. 2011
Date of submission: 31. 5. 2012
Date of defense: 29. 5. 2012
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/35299/podrobnosti

Files for download

    Last update: