Media Image of the Czech Republic in 2011

Thesis title: Mediální obraz České republiky v roce 2011
Author: Ruffer, Roman
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Valentová, Jana
Opponents: Mikeš, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
Bakalářská práce "Mediální obraz České republiky v roce 2011" si klade za cíl pomocí metod kvantitativního a kvalitativního výzkumu zjistit, jak zahraniční média hodnotí v roce 2011 turistickou destinaci Česká republika. Metodou kvantitativní analýzy jsou vyhodnocovány všechny mediální výstupy, které se podařilo shromáždit zastoupením České centrály cestovního ruchu - CzechTourism v zahraničí. Metodou kvalitativního výzkumu bude zkoumáno, o čem se psalo v souvislosti s turismem v České republice ve vybraných médiích Ruské federace a Spojeného království Velké Británie a Severního Irska, a zda tento tzv. "mediální obraz" koreluje s výsledky kvantitativní analýzy, kterou vypracovaly agentury pro výzkum trhu a veřejného mínění.
Keywords: Turistická destinace; Česká republika; Branding; 2011; Mediální obraz; Agenda-setting; Marketingová komunikace
Thesis title: Media Image of the Czech Republic in 2011
Author: Ruffer, Roman
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Valentová, Jana
Opponents: Mikeš, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
This bachelor thesis wants to find out the way in which media image of the Czech Republic in 2011 is being constructed in foreign media by research method of quantitative and qualitative analysis. All media outputs which were collected in abroad by Representation of the Czech Tourist Authority - CzechTourism are evaluated by quantitative analysis. The qualitative analysis try to discover the media image in selected media of the Russian Federation and the United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland and verify the correlation of this image with the quantitative analysis developed by agencies for public opinion research.
Keywords: Czech Republic; Media Image; Agenda-setting; Branding; 2011; Marketing Communication; Tourist Destination

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Cestovní ruch a regionální rozvoj
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Tourism

Information on submission and defense

Date of assignment: 27. 11. 2011
Date of submission: 10. 5. 2012
Date of defense: 30. 5. 2012
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/34795/podrobnosti

Files for download

    Last update: