Analysis of marketing communication of selected new banks on the Czech market

Thesis title: Analýza marketingových komunikací vybraných nových bank na českém trhu
Author: Stráníková, Martina
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: Mikeš, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem této diplomové práce je analýza marketingových komunikací nových bank, které vstoupily na český trh v roce 2011. Práce je rozdělena na teoretickou část, která se zabývá marketingem služeb, marketingovými komunikacemi a metodikou marketingového výzkumu, a praktickou část obsahující analýzu a srovnání marketingových komunikací banky Zuno, Air Bank a Equa bank. Součásti praktické části je vlastní kvantitativní a kvalitativní výzkum zaměřený na vnímání marketingových komunikací těchto bank veřejností a jejich klienty. Na základě tohoto výzkumu jsou pak s využitím SWOT analýzy navrhnuty možnosti zlepšení do budoucna.
Keywords: reklama; komerční komunikace; Equa bank; Air Bank; Zuno; banky; marketingový výzkum
Thesis title: Analysis of marketing communication of selected new banks on the Czech market
Author: Stráníková, Martina
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: Mikeš, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of this master thesis is to analyze marketing communication of new banks which entered the Czech market in 2011. The first part of the thesis contains the theoretical background regarding marketing in services, marketing communication and methodology of market research. The practical part deals with the analysis and comparison of marketing communication of Zuno, Air Bank and Equa bank. The practical part contains own quantitative and qualitative market research focused on perception of marketing communication of these banks by the public and their clients. Based on this research and SWOT analysis the possibilities of improvement in the future are presented at the end of the thesis.
Keywords: advertising; commercial communication; Equa bank; banks; Air Bank; Zuno; market research

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 27. 10. 2011
Date of submission: 11. 5. 2012
Date of defense: 30. 5. 2012
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/34137/podrobnosti

Files for download

    Last update: