On-line marketing strategy of start-up project e2shop.cz

Thesis title: Návrh on-line marketingové strategie internetového projektu e2shop.cz
Author: Németh, Petr
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: Mikeš, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem této diplomové práce je sestavení on-line marketingové strategie internetového projektu e2shop.cz. Strukturou je rozdělena na tři části. První část slouží k představení teoretických východisek komerčních komunikací s důrazem na on-line prostředí. Druhá část popisuje podstatu a funkcionalitu projektu e2shop.cz. Poslední část obsahuje navrženou on-line marketingovou strategii, která vychází z analýzy externích faktorů pomocí PESTEL schématu, analýzy trhu a analýzy konkurence. Jejich závěry jsou spojeny ve SWOT analýze, která určuje základní východiska on-line marketingové strategie. Součástí strategie je definice cílové skupiny, určení cílů a nástrojů k jejich dosažení. Závěrem je uveden harmonogram implementace a plánovaný rozpočet.
Keywords: on-line marketing; marketingová strategie; e-commerce; on-line komunikace
Thesis title: On-line marketing strategy of start-up project e2shop.cz
Author: Németh, Petr
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: Mikeš, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
The main objective of this thesis is to propose an on-line marketing strategy of start-up project e2shop.cz. The thesis itself consist of three parts. The first part presents theoretical framework of commercial communication with focus on on-line communication. The second part describes the basic principles of e2shop.cz project and its functionality. The last parts consists of the strategy itself that is based on thorough analysis of external factors, market and competition using PESTEL, SWOT and TOWS schemes. The strategy contains of target group, objectives and tools definistion. Implementation plan and budget are included as well.
Keywords: on-line marketing; marketing strategy; on-line communication

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 27. 6. 2011
Date of submission: 16. 12. 2011
Date of defense: 30. 5. 2012
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/32491/podrobnosti

Files for download

    Last update: