Tourism Development Strategy for ZOO Chleby

Thesis title: Rozvojová strategie v oblasti cestovního ruchu pro ZOO Chleby
Author: Panušová, Petra
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Jarolímková, Liběna
Opponents: Petrů, Zdenka
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce se zabývá tvorbou rozvojové strategie v oblasti cestovního ruchu pro ZOO Chleby. Po zhodnocení významu zoologických zahrad v České republice následuje teoretická část, vztahující se zejména k problematice marketingu služeb cestovního ruchu. Práce se dále soustředí na komplexní analýzu vnějšího a vnitřního prostředí ZOO Chleby, zejména na zhodnocení konkurence a významu v rámci turistické oblasti Polabí. Stěžejní část analýzy pak tvoří vlastní marketingový výzkum, který zahrnuje dvě dotazníková šetření mezi potenciálními i stávajícími návštěvníky chlebské zoo. Závěrečná část je věnována formulaci jednotlivých částí rozvojové strategie, včetně nástrojů marketingového mixu a návrhu konkrétních opatření pro ředitele ZOO Chleby.
Keywords: marketingová strategie; zoologická zahrada; marketing služeb ; rozvojová strategie; cestovní ruch
Thesis title: Tourism Development Strategy for ZOO Chleby
Author: Panušová, Petra
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Jarolímková, Liběna
Opponents: Petrů, Zdenka
Thesis language: Česky
Abstract:
This diploma thesis deals with the formulation of tourism development strategy for ZOO Chleby. After an evaluation of importance of zoos in the Czech Republic, the theoretical part follows, relating mainly to the issue of marketing of tourism services. The work also focuses on a comprehensive analysis of external and internal environment of ZOO Chleby, especially on the evaluation of competition and importance within the tourist area of Polabí. The key part of the analysis is represented by a marketing research containing two surveys among potential and existing visitors of the zoo. The final section is devoted to the formulation of particular parts of the development strategy, including instruments of the marketing mix and design of specific measures for the director of ZOO Chleby.
Keywords: marketing strategy; marketing of services; development strategy; tourism; zoological garden

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Cestovní ruch
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Tourism

Information on submission and defense

Date of assignment: 16. 2. 2011
Date of submission: 5. 9. 2011
Date of defense: 5. 6. 2012
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/30416/podrobnosti

Files for download

    Last update: