Analysis of motivation effectiveness in direct sale corporation

Thesis title: Analýza účinnosti motivace ve společnosti přímého prodeje
Author: Pulščaková, Kateřina
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Turnerová, Lenka
Opponents: Průša, Přemysl
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce je zaměřena na fungování společnosti přímého prodeje s důrazem na motivování pracovníků. Hlavním cílem práce je provést analýzu současného systému motivování a odměňování nezávislých kosmetických poradců ve společnosti Oriflame, zhodnotit jeho účinnost, zjistit nedostatky a navrhnout změny na zlepšení. Na základě studia odborné literatury je vypracována teoretická část, která uvádí čtenáře do problematiky prodeje, motivace, stimulačních prostředků a tvorby motivačních programů. Praktická část přináší základní informace o společnosti Oriflame, jejích současných aktivitách a systému pracovní motivace. Ke zhodnocení účinnosti motivačního systému na kosmetické poradce byly využity poznatky získané z dotazníku, osobních rozhovorů, firemních dokumentů i osobních zkušeností. Navazují návrhy a doporučení změn, které by mohly vést ke zvýšení účinnosti motivačního systému společnosti.
Keywords: motivační programy; kosmetický poradce; Oriflame; přímý prodej; motivace
Thesis title: Analysis of motivation effectiveness in direct sale corporation
Author: Pulščaková, Kateřina
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Turnerová, Lenka
Opponents: Průša, Přemysl
Thesis language: Česky
Abstract:
The thesis is focused on running of direct sale corporation and emphasis on employee motivation. The main goal is analysis of current motivation system and remuneration of independent beauty consultants in Oriflame cosmetics. Further objectives are effectiveness evaluation, drawbacks determination and proposals of possible improvement. Theoretical part is based on study of expert literature and brings us into domain of sale, motivation, stimulation tools and creation of motivation programs. Practical part gives basic information about company Oriflame cosmetics, its current activities and employee motivation system. Effectiveness of beauty consultants` motivation evaluation is based on questionnaire, personal interviews, corporate documents and personal experience. Related proposals and recommendations shall lead to higher influence of corporate motivation system.
Keywords: beauty consultant ; motivation programs; Oriflame; motivation; direct sale

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 1. 11. 2011
Date of submission: 30. 6. 2012
Date of defense: 31. 5. 2012
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/34261/podrobnosti

Files for download

    Last update: