Marketing strategy of Kofola company

Thesis title: Marketingová strategie firmy Kofola, a.s
Author: Ouřadová, Pavla
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Odehnalová, Jitka
Opponents: Halásová, Eva
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem diplomové práce je monitorovat a přehledně popsat marketingovou strategii firmy Kofola, a.s. na českém trhu se zaměřením na značku Kofola, následně ji analyzovat a navrhnout možná zlepšení. Práce je členěna do tří velkých kapitol. První kapitola se věnuje teoretickému vymezení dané problematiky. Druhá kapitola popisuje společnost Kofola a její značku. Soustředí se především na popis marketingové strategie. Třetí kapitola se věnuje výzkumu. Nejprve je provedena PEST analýza, poté SWOT analýza, dále analýza marketingového mixu, analýza marketingových komunikací a dotazníkové šetření, které se zaměřuje především na vnímání značky Kofola a jejích marketingových komunikací. Na závěr této kapitoly jsou uvedeny návrhy na zlepšení současné marketingové strategie.
Keywords: marketingová strategie; Kofola; marketingové komunikace; kolové nápoje
Thesis title: Marketing strategy of Kofola company
Author: Ouřadová, Pavla
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Odehnalová, Jitka
Opponents: Halásová, Eva
Thesis language: Česky
Abstract:
The objective of this thesis is to monitor and to describe marketing strategy of Kofola company on the Czech market, especially the marketing strategy of Kofola brand, to analyze it and make suggestions how to improve it. The thesis is divided into three main parts. The first part is theoretical. The second part describes Kofola company and its brand. This part is focused primarily on description of brand marketing strategy. The third part of the thesis is dedicated to research. The research includes PEST analysis, SWOT analysis, marketing mix analysis, analysis of marketing communications and questionnaire survey. The survey is focused primarily on perception of the Kofola brand and its marketing communications by customers. At the end of this part suggestions how to improve the current strategy are mentioned.
Keywords: marketing strategy; marketing communications; cola drinks; Kofola

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 13. 10. 2011
Date of submission: 15. 5. 2012
Date of defense: 31. 5. 2012
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/33493/podrobnosti

Files for download

    Last update: