Bioproducts and their position in the present retailing

Thesis title: Biopotraviny a jejich postavení v současném retailingu
Author: Březíková, Tereza
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Turnerová, Lenka
Opponents: Drozen, František
Thesis language: Česky
Abstract:
Tématem mé diplomové práce jsou Biopotravinami a jejich postavení v současném retailingu. Práce je rozdělena na dvě části, teoretickou a praktickou. V teoretické části se zabývám teorií biopotravin a jejich postavení na trhu. Analyzuji také problémy ekologického hospodářství v České republice, stejně tak i legislativní rámec. Praktická část popisuje biopotraviny v Intersparu, a také jeho vlastní značku SPAR Natur*pur. V této společnosti jsem provedla také průzkum pomocí dotazníku, na který zodpovídali zákazníci Intersparu otázky týkající se biopotravin a jejich postavení v České republice. Výsledky jsem prezentovala pomocí grafů s komentáři.
Keywords: Biopotraviny; Ekologické zemědělství; SPAR Natur*pur
Thesis title: Bioproducts and their position in the present retailing
Author: Březíková, Tereza
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Turnerová, Lenka
Opponents: Drozen, František
Thesis language: Česky
Abstract:
The topic of my diploma thesis is Bioproducts and their position in the present retailing. The thesis is divided in two parts, a theoretical one and a practical one. The theoretical part deals with the theory of bioproducts and their market position. It analyses ecology-agriculture tasks in Czech Republic as well as the legislation in the Czech Republic. The practical part describes bioproducts in Interspar and its own brand SPAR Natur*pur. In Interspar I did my research using questionnaires that were filled in by costumers of Interspar. These costumers answered questions about bioproducts and their market position in the Czech Republic. The results are presented in graphs and with a comment.
Keywords: SPAR Natur*pur; Ecology-agriculture; Bioproducts

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 27. 9. 2011
Date of submission: 30. 6. 2012
Date of defense: 31. 5. 2012
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/32870/podrobnosti

Files for download

    Last update: