HR Marketing and its Association with Recruitment

Thesis title: HR marketing a jeho souvislost s recruitmentem
Author: Vejplachová, Iva
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Vinšová, Tereza
Opponents: Hyťha, Pavel
Thesis language: Česky
Abstract:
Předmětem této bakalářské práce je analyzovat personální marketing v daném podniku a popsat jeho souvislost se získáváním a výběrem pracovníků. Teoretická část je zaměřena na seznámení se s pojmem personálního marketingu a procesu recruitmentu a je orientována na podrobnější popis personálních činností. Tato část vznikla nastudováním odborné literatury. Praktická část je věnována personálnímu marketingu a procesu recruitmentu v Československé obchodní bance, a.s. Na základě popisu jednotlivých činností, jejich analýzy a srovnání s Komerční bankou a Českou spořitelnou předkládám doporučení pro zlepšení a optimalizaci tohoto procesu. Záměrem práce je navrhnout opatření, která posílí vnímání značky ČSOB jako kvalitního zaměstnavatele a pomůžou při získávání větších množství kvalitních kandidátů z pracovního trhu.
Keywords: personální management; recruitment; HR marketing
Thesis title: HR Marketing and its Association with Recruitment
Author: Vejplachová, Iva
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Vinšová, Tereza
Opponents: Hyťha, Pavel
Thesis language: Česky
Abstract:
Annotation Subject of this thesis is to analyze personnel marketing in a particular company and its relationship to recruitment procedure. Theoretical part of the paper is focused on identification of the term personal marketing, is orientated on more detailed description of personal activities. This part results by preparation of technical literature. The practical part is focused on personnel marketing and recruitment procedure in Ceskoslovanska obchodni banka, a.s. Based on description of particular activities, their analysis and comparison with Komercni banka and Ceska sporitelna, I put a recommendation for improvement and optimization of this process. The intention of the thesis is to propose measures to strengthen the perception of CSOB's brand as a quality employer and will help in obtaining a large number of relevant candidates from the labor market
Keywords: personnel management; personnel marketing; recruitment

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Management
Department: Department of Management Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 29. 3. 2011
Date of submission: 30. 4. 2012
Date of defense: 31. 5. 2012
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/31496/podrobnosti

Files for download

    Last update: