The Effect of Marketing Communication on a Cosumer´s Behavior

Thesis title: Vliv marketingové komunikace na spotřební chování
Author: Palátová, Jana
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Hesková, Marie
Opponents: Nožičková, Jana
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem diplomové práce je zhodnocení nástrojů komunikačního mixu na příkladu vybrané lékárny a zhodnocení vlivu na spotřební chování jedince. Jako cílový tržní segment při zkoumání nástrojů komunikace jsem si zvolila OTC léčiva, jedná se o sortiment volně prodejných léků, přesněji přípravek Coldrex. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část pojednává o komunikaci a komunikačním mixu, dále o specifikách marketingu ve farmacii, a uvádí přehled důležitých institucí ve farmacii. Praktická část obsahuje analýzu nástrojů komunikačního mixu v lékárně AURA Velká Bíteš, zhodnocení marketingové úspěšnosti a návrh na efektivní komunikační kampaň vybrané lékárny.
Keywords: produkt Coldrex; volně prodejná léčiva; marketing ve farmacii; marketingová komunikace
Thesis title: The Effect of Marketing Communication on a Cosumer´s Behavior
Author: Palátová, Jana
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Hesková, Marie
Opponents: Nožičková, Jana
Thesis language: Česky
Abstract:
The main goal of the thesis is to sum up the communication mix tools on an example of a selected pharmacy and to evaluate the effect on a consumer's behavior. The OTC drugs group, precisely over-the-counter medications, particularly Coldrex product, was chosen as a target market segment for the examination of the communication tools. This thesis is divided into two parts - theoretical and practical part. The theoretical part deals with the theory of communication and the communication mix, as well as with the specifications of marketing in the pharmaceutical industry; this theoretical part also displays the summary of an important institutions in the pharmaceutical industry. The practical part contains an analysis of communication mix tools in AURA pharmacy Velka Bites, deals with the evaluation of marketing success and gives a proposal for an effective communication campaign of a certain selected pharmacy.
Keywords: Coldrex product; over-the-counter medications; marketing in the pharmaceutical industry; marketing communication

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Management
Department: Department of Management Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 18. 3. 2011
Date of submission: 30. 4. 2012
Date of defense: 29. 5. 2012
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/31333/podrobnosti

Files for download

    Last update: