Purchasing decision process of consumers in the detergents market

Thesis title: Kupní rozhodovací proces spotřebitele na trhu detergentů
Author: Janoušková, Veronika
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Koudelka, Jan
Opponents: Moserová, Andrea
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem diplomové práce je analyzovat kupní rozhodovací proces na trhu pracích prostředků a stanovit fáze kupního rozhodovacího procesu. Rovněž cílem práce bylo potvrdit či vyvrátit výzkumem stanovené hypotézy. V teoretické části je popsáno chování spotřebitele a marketingový výzkum pouze v teoretické rovině. V praktické části následovala specifikace hlavním hráčů na trhu pracích prostředků. Dále již navazoval vlastní výzkum. K výzkumu sloužily zdroje primárního výzkumu a sekundárního výzkumu. Pro primární výzkum sloužil dotázník. Analýza je provedena na základě excelovských tabulek a grafů. Na základě analýzy je provedeno shrnutí a následná marketingová doporučení pro podniky, které na trhu pracích prostředků vystupují.
Keywords: dotazníkové šetření; kupní rozhodovací proces; Spotřební chování; prací prostředek; marketingový výzkum
Thesis title: Purchasing decision process of consumers in the detergents market
Author: Janoušková, Veronika
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Koudelka, Jan
Opponents: Moserová, Andrea
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of my Master thesis is to analyze consumer process of purchasing decision in the detergents market. Through this aim I am trying to confirm or deny defined hypothesis by research. In theoretical part is detailed description of consumer behavior and marketing research. Next chapter is dedicated to specifications of main producers in the detergent market which is followed by my own research. To my research were used primary and secondary researching sources. Questionnaire was used as primary source. Analysis is accomplished through excel tabs and graphs. At the end of my thesis is a summary based on analysis and recommendations for the companies, which occur in the detergent market.
Keywords: buyer decision process; marketing research; detergent; Consumer behavior; questionnaire research

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 20. 10. 2011
Date of submission: 5. 5. 2012
Date of defense: 6. 6. 2012
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/36647/podrobnosti

Files for download

    Last update: