Marketing strategy of the company HPhobby s.r.o

Thesis title: Marketingova strategie HPhobby s.r.o
Author: Tegzová, Milena
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Koudelka, Jan
Opponents: Stříteský, Václav
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato diplomová práce se zabývá marketingovou strategií společnosti HPhobby s.r.o., která realizuje svoji činnost pouze prostřednictvím internetového obchodu www.hphobby.cz. Cílem práce je analyzovat společnost včetně její konkurence a aplikovat tato data na marketingovou strategii zaměřenou na nástroje Internetu. První kapitola se věnuje analýze společnosti a konkurence, pro vypracování je využita SWOT a PEST analýza a BCG matice. Druhá kapitola je věnována segmentaci spotřebitele, pro ni jsou využita data MML-TGI ČR, ČSÚ, vlastní dotazník a interní data společnosti. Třetí kapitola se zabývá marketingovou strategií, kde vymezuji marketingové cíle společnosti, marketingový mix včetně rozpočtu, monitoring a vyhodnocení marketingového plánu.
Keywords: známky, mince; marketingová strategie; MML-TGI ČR; e-shop; diáře; internetový marketing
Thesis title: Marketing strategy of the company HPhobby s.r.o
Author: Tegzová, Milena
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Koudelka, Jan
Opponents: Stříteský, Václav
Thesis language: Česky
Abstract:
This thesis deals with the marketing strategy of the company HPhobby s.r.o., which is realising its activities only through the online store www.hphobby.cz. The aim is to analyze the company and its competitors and apply this data to marketing strategy focused on Internet marketing tools. The first chapter deals with the analysis of the company and its competitors, for this chapter the SWOT, PEST analysis and BCG matrix are used. The second chapter concerns the segmentation of the consumer, for this MML-TGI ČR data, Czech statistical office data, questionnaire and internal company data are used. The third chapter deals with the marketing strategy, where I define marketing objectives of the company. Another part of this chapter deals with the marketing mix, including budget, monitoring and evaluation of the company.
Keywords: stamps, coins; e-shop; notebooks; MML-TGI ČR; internet marketing; marketing strategy

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 15. 6. 2011
Date of submission: 9. 5. 2012
Date of defense: 6. 6. 2012
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/35875/podrobnosti

Files for download

    Last update: