Marketing Strategy of Fragrance Online Shop

Thesis title: Marketingová strategie elektronického obchodu s parfémy
Author: Pokorná, Ela
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Stříteský, Václav
Opponents: Svátek, Jan
Thesis language: Česky
Abstract:
Práce si klade za cíl zhodnotit fungování a marketingovou strategii předchozího elektronického obchodu s parfémy provozovaném společností VEDICI, s.r.o. a na základě provedených analýz navrhnout marketingovou strategii pro nově zakládaný elektronický obchod v tomto oboru. Návrh se opírá o komplexní teoretický přehled se zaměřením na strategický a online marketing, dále o situační analýzu vnějšího prostředí a podniku, celopodnikové a marketingové SMART cíle, proces segmentace, targetingu a positioningu. Výsledky jsou využity při stanovení strategie pro jednotlivé složky marketingového mixu (produkt, cena, komunikace a distribuce). Práce v závěru obsahuje zhodnocení navržené marketingové strategie spolu s doporučeními pro další rozvoj.
Keywords: parfémy; marketingová strategie; situační analýza; elektronický obchod; marketingový mix
Thesis title: Marketing Strategy of Fragrance Online Shop
Author: Pokorná, Ela
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Stříteský, Václav
Opponents: Svátek, Jan
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of this thesis is operation and marketing strategy evaluation of previous fragrance online shop run by VEDICI, s.r.o. and to propose a marketing strategy for a new planned electronic shop within this business line based on analyses done. This proposal is built on comprehensive theoretical overview in terms of strategic and online marketing, as well as external and internal situational analysis, companywide and marketing SMART goals, and process of segmentation, targeting, and positioning. Outcomes are then applied during the strategy setting of marketing mix (i.e. product, price, promotion and placement). At the end the thesis includes an evaluation of proposed marketing strategy together with couple of recommendations for the future development.
Keywords: fragrance; marketing mix; marketing strategy; situational analysis; online shop

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 16. 11. 2011
Date of submission: 15. 5. 2012
Date of defense: 6. 6. 2012
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/34633/podrobnosti

Files for download

Private annex
Private file
Download
    Last update: