Differences in shopping behaviour of men and women in the czech retail marketplace

Thesis title: Rozdíly v nákupním chování mužů a žen na českém retailovém trhu
Author: Zabloudilová, Pavlína
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Průša, Přemysl
Opponents: Bachmann, Petr
Thesis language: Česky
Abstract:
Teoretická část práce je zaměřena na význam nákupního chování,převážně pak na predispozice nakupujícího a jednotlivé části kupního rozhodovacího procesu, které rámcově tvoří černou skřínku kupujícího a jsou hlavními faktory v ovlivňování nákupního chování. V praktické části dochází nejprve na základě sekundárních dat a pozorování k analýze rozdílů chování mezi ženou a mužem obecně, dále při nákupu v supermarketu nebo na internetu. Práce obsahuje také marketingový výzkum, který byl realizován na základě dotazníkového šetření a je zaměřen na nákupní rozdíly mezi mužem a ženou v maloobchodě s elektronikou na českém trhu. Na základě vzešlých odpovědí z dotazníku byl na závěr práce proveden mystery shopping.
Keywords: predispozice nakupujícího; nákupní chování; kupní rozhodovací proces; rozdíly mezi mužem a ženou; mystery shopping; dotazník
Thesis title: Differences in shopping behaviour of men and women in the czech retail marketplace
Author: Zabloudilová, Pavlína
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Průša, Přemysl
Opponents: Bachmann, Petr
Thesis language: Česky
Abstract:
The theoretical part of this bachelor thesis is focused on meaning of the shopping behaviour particularly on the predispositions and the buyer decision process. These factors create the black box of buyer in general. On the basis of the available secondary data and observation are analysed in the practical part of the thesis the general differences of men and women, the differences in shopping in the supermarket or on the internet as well. The thesis also involves a marketing research, which was realized with the help of questionare. The questionare inquire into the differences in shopping behaviour of men and women in the czech retail electro-marketplace. In the end was effected the mystery shopping.
Keywords: shopping behaviour; mystery shopping; questionare; differences of men and women; buyer decision process; predispositions of buyer

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 2. 11. 2011
Date of submission: 30. 4. 2012
Date of defense: 6. 6. 2012
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/34301/podrobnosti

Files for download

    Last update: