Business Plan and Marketing Strategy of my own business in sales of wine

Thesis title: Podnikatelský plán a marketingová strategie vlastního podnikání v oblasti vín
Author: Dragounová, Martina
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Průša, Přemysl
Opponents: Zeman, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem diplomové práce je pro firmu podnikající v oblasti prodeje vín sestavit podnikatelský plán včetně marketingové strategie. Cílem je tedy stanovit, kam má společnost směřovat, jaké jsou její mise, vize a cíle. Zároveň má plán ukázat, zda je celá koncepce podniku finančně realizovatelná. Podnikatelský plán a především část marketingová strategie vychází z analýzy konkurence a analýzy zákazníka. Marketingová strategie je postavena na tradičním marketingovém mixu. Hlavní požadavek na celý podnikatelský plán je jeho maximální využitelnost v praxi. Tato praktická část je doplněna teoretickými východisky s důrazem na postup sestavování podnikatelského plánu, zpracování marketingové strategie a nákupní chování spotřebitele.
Keywords: nákupní chování spotřebitele; podnikatelský plán; finanční plán; marketingová strategie
Thesis title: Business Plan and Marketing Strategy of my own business in sales of wine
Author: Dragounová, Martina
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Průša, Přemysl
Opponents: Zeman, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of this thesis is to write a business plan and a marketing strategy for a company which is active in sales of wine. So the aim is to determine missions, visions and goals of the company. The business plan should also show if it is financially feasible. The thesis contains the competition and the consumer analysis, which are important for drawing up the business plan and the marketing strategy. The marketing strategy is based on the marketing mix. The main requirement is to make the business plan usable in practise. This practical part is completed by theoretical part which is focused on the method of writing a business plan, the planning stage of the marketing strategy and purchase behavior of consumers.
Keywords: business plan; marketing strategy; financial plan; purchase behavior of a consumer

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 5. 10. 2011
Date of submission: 31. 5. 2012
Date of defense: 6. 6. 2012
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/33086/podrobnosti

Files for download

    Last update: