Marketing strategy of a selected company

Thesis title: Marketingová strategie vybrané společnosti
Author: Petříková, Petra
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Průša, Přemysl
Opponents: Koplík, Dalibor
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá analýzou marketingové strategie společnosti Magneton a. s. působící na trhu B2B. Předmětem činnosti této firmy je výroba elektropříslušenství pro osobní i nákladní automobily, zemědělskou a stavební techniku. Své výrobky dodává společnost do 50 zemí světa. Práce je rozdělena do dvou hlavních bloků. Teoretická část se zabývá východisky marketingové strategie a marketingu obecně. V praktické části je uvedena analýza marketingového mixu vybrané společnosti. Na závěr následuje SWOT analýza a navržená doporučení.
Keywords: trh B2B; marketingová strategie; marketingový mix; Magneton a. s.
Thesis title: Marketing strategy of a selected company
Author: Petříková, Petra
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Průša, Přemysl
Opponents: Koplík, Dalibor
Thesis language: Česky
Abstract:
This thesis deals with the analysis of the marketing strategy of the company Magneton a. s. This company focuses on production of electrical accessories that are used in passenger cars and trucks, in agricultural ans construction machinery and in other special applications. Magneton products reach its customers all around the world and the company supplies almost 50 countries. The thesis is devided into two parts. At the theoretical part there are general marketing statements, concerning marketing strategy. The practical part deals with analysis of the particular marketing mix of the company. At the end of this thesis the SWOT analysis and recommendation are mentioned.
Keywords: Magneton a. s.; B2B market; marketing strategy; marketing mix

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 5. 10. 2011
Date of submission: 30. 4. 2012
Date of defense: 6. 6. 2012
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/33074/podrobnosti

Files for download

    Last update: