Brand management of the company "ZON" in the Czech market

Thesis title: Brand management značky "ZON" na českém trhu
Author: Nováková, Vendula
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Průša, Přemysl
Opponents: Odehnalová, Jitka
Thesis language: Česky
Abstract:
Práce se zabývá problematikou řízení značky a zvyšování její hodnoty. Teorie řízení značky je aplikována na příkladu firmy ZON z Třebíče. V první části práce jsou představeny teoretické přístupy k řízení značky, zejména dle teorií Davida A. Aakera a Kevina Lane Kellera. V praktické části práce dochází k aplikaci teorií na případu firmy ZON vyrábějící limonády. Je představena současná identita a positioning značky a výzkumem zjištěna znalost a image značky. Následně práce zhodnocuje dosavadní strategii a navrhuje změny, které by vedly ke zvýšení hodnoty značky.
Keywords: rebranding; brand management; značka; limonády; ZON
Thesis title: Brand management of the company "ZON" in the Czech market
Author: Nováková, Vendula
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Průša, Přemysl
Opponents: Odehnalová, Jitka
Thesis language: Česky
Abstract:
The thesis deals with the issue of brand management and brand value. Theory is applied to the example of the brand ZON, a company from Trebic producing lemonades. In the first part, the thesis is dealing with theoretical approaches to the brand management, especially the theory of David A. Aaker and Kevin Lane Keller. In the case study theory is applied to the example of lemonade company ZON. Present company identity and positioning is introduced and a current image of the brand is researched among its consumers. Finally the thesis evaluates present brand strategy and suggests changes to improve the brand value.
Keywords: Brand; ZON; lemonades; Brand management; rebranding

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 26. 5. 2011
Date of submission: 31. 12. 2011
Date of defense: 6. 6. 2012
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/32187/podrobnosti

Files for download

    Last update: