Political marketing and Slovak political parties (The early parliamentary elections in 2012)

Thesis title: Politický marketing a slovenské politické strany (Predčasné parlamentné voľby v roku 2012)
Author: Zubová, Lívia
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Říha, David
Opponents: Slobodník, Radovan
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Táto bakalárska práca sa zaoberá politickým marketingom a jeho využitím na Slovensku v období pred predčasnými voľbami do Národnej rady Slovenskej republiky v roku 2012. Po úvodnej charakteristike tohto pojmu a objasnení politickej situácie v predvolebnom období práca následne analyzuje jednotlivé volebné kampane vybraných politických strán. Cieľom analýzy je zistiť, či a do akej miery strany spĺňajú podmienky marketingovo orientovanej strany.
Keywords: marketingovo orientovaná strana; volebná kampaň; politická strana; politický marketing
Thesis title: Politický marketing a slovenské politické strany (Předčasné parlamentní volby v roce 2012)
Author: Zubová, Lívia
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Říha, David
Opponents: Slobodník, Radovan
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá politickým marketingem a jeho využitím na Slovensku v období před předčasnými volbami do Národní rady Slovenské republiky v roce 2012. Po úvodní charakteristice tohoto pojmu a objasnení politické situace v předvolebním období práce následně analyzuje jednotlivé volební kampaně vybraných politických stran. Cílem analýzy je zjistiť, zda a do jaké míry strany splňují podmínky marketingově orientované strany.
Keywords: politický marketing; volební kampaň; marketingově orientovaná strana; politická strana
Thesis title: Political marketing and Slovak political parties (The early parliamentary elections in 2012)
Author: Zubová, Lívia
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Říha, David
Opponents: Slobodník, Radovan
Thesis language: Slovensky
Abstract:
This Bachelor thesis deals with the political marketing and its use in Slovakia during the period before the early elections to the National Council of the Slovak Republic in 2012. The initial characterization of the term and clarifying the political situation before the elections is followed by analysis of the selected electoral campaigns of the political parties. The aim of the analysis is to determine whether and to what extent the parties comply with the conditions of marketing oriented party.
Keywords: political marketing; marketing oriented party; electoral campaign; political party

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 18. 1. 2012
Date of submission: 10. 5. 2012
Date of defense: 7. 6. 2012
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/35514/podrobnosti

Files for download

    Last update: