Analysis of marketing communications of Nivea brand

Thesis title: Analýza marketingovej komunikácie značky Nivea
Author: Kokindová, Eva
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Říha, David
Opponents: Marjovičová, Miriam
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Hlavným cieľom bakalárskej práce je analýza marketingovej komunikácie značky Nivea. Cieľom je zhodnotiť komunikáciu značky s bližším zameraním na reklamu a na to aký vplyv má na nákup produktov značky Nivea. V teoretickej časti sú vymedzené pojmy ako marketing, marketingový mix, komunikačný mix a jeho jednotlivé zložky. Praktická časť je zameraná na analýzu získanú z dotazníkového prieskumu.
Keywords: značka; Nivea; positioning značky; komunikačný mix; marketingová komunikácia
Thesis title: Analýza marketingové komunikace značky Nivea
Author: Kokindová, Eva
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Říha, David
Opponents: Marjovičová, Miriam
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Hlavním cílem bakalářské práce je analýza marketingové komunikace značky Nivea. Cílem je zhodnotit komunikaci značky s bližším zaměřením na reklamu a na to jaký vliv má na nákup produktů značky Nivea. V teoretické části jsou vymezeny pojmy jako marketing, marketingový mix, komunikační mix a jeho jednotlivé složky. Praktická část je zaměřena na analýzu získanou z dotazníkového průzkumu.
Keywords: positioning značky; Nivea; značka; komunikační mix; Marketingová komunikace
Thesis title: Analysis of marketing communications of Nivea brand
Author: Kokindová, Eva
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Říha, David
Opponents: Marjovičová, Miriam
Thesis language: Slovensky
Abstract:
The main aim of this thesis is to analyze the marketing communications of the brand Nivea. The goal of the thesis is to evaluate the brand communication with strong focus on advertising and the impact it has on purchase of Nivea products. In the theoretical section defines terms such as marketing, marketing mix, communication mix and its components. The practical part is focused on the analysis obtained from the questionnaire survey.
Keywords: Marketing communication; communication mix; Nivea; positioning; brand

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 13. 1. 2012
Date of submission: 31. 5. 2012
Date of defense: 7. 6. 2012
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/35466/podrobnosti

Files for download

    Last update: