Strategic analysis

Thesis title: Strategická analýza
Author: Bartuňková, Alena
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Krause, Josef
Opponents: Přikryl, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem předložené diplomové práce je provést strategickou analýzu firmy ELIT CZ, nalézt její silné a slabé stránky, identifikovat příležitosti a hrozby, které na ni mohou čekat ve vnějším prostředí a na základě zjištěných informací definovat strategická doporučení. Práce sestává ze dvou stěžejních částí. V první z nich, nazvané jako teoreticko-metodologická část, jsou vysvětleny postupy a popsána teorie strategické analýzy. Kromě základních definic a vysvětlení souvisejících pojmů jsou nastíněny i nejčastější nástroje strategické analýzy, které jsou využity v druhé, analytické části práce. Postupně jsou provedeny analýzy vnějšího a vnitřního okolí, vnitřních zdrojů a schopností společnosti a SWOT analýza. Analytickou část uzavírají strategická doporučení, která vycházejí z výsledků provedené strategické analýzy
Keywords: aftermarket; interní a externí analýza; strategie; strategická analýza; SWOT analýza
Thesis title: Strategic analysis
Author: Bartuňková, Alena
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Krause, Josef
Opponents: Přikryl, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
The goal of this Master's thesis is to conduct a strategic analysis of the company ELIT CZ, to find its strengths and weaknesses, to identify opportunities and threats which could be expected in the external environment, and based on the information gathered to define strategic recommendations. Thesis consists of two essential parts. In the first one, named as a theoretically-methodological part, the procedures are explained and the theory of strategic analysis is described. Besides the basic definitions and explanation of related terms the most common tools of the strategic analysis are outlined and used in the second, analytical part. Gradually, the analysis of internal and external environment, internal resources and capabilities of the company and SWOT analysis are carried out. The analytical part is closed by the strategic recommendations based on the results of the strategic analysis.
Keywords: strategic analysis; SWOT analysis; strategy; internal and external analysis; aftermarket

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: The Department of Business Economics

Information on submission and defense

Date of assignment: 25. 10. 2011
Date of submission: 15. 5. 2012
Date of defense: 7. 6. 2012
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/33917/podrobnosti

Files for download

    Last update: