The analysis of insurance products in the Czech republic from the point of view of distributional channels

Thesis title: Analýza pojistných produktů v ČR z pohledu distribučních kanálů
Author: Malcherová, Yvona
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Ducháčková, Eva
Opponents: Daňhel, Jaroslav
Thesis language: Česky
Abstract:
Tématem diplomové práce je Analýza pojistných produktů v ČR z pohledu distribučních kanálů. Práce je rozdělena na teoretickou a analytickou část. V teoretické části práce se podíváme na pojištění a jeho specifika, dále budou vyjmenovány a vysvětleny jednotlivé části marketingového mixu v pojišťovnictví a proveden výčet distribučních kanálů a pojistných produktů včetně jejich stručného popisu. Poté bude následovat analytická část práce, kde bude provedena analýza pěti vybraných pojistných produktů z hlediska distribučních kanálů a jejich vhodnosti jak ze strany klienta, tak ze strany pojišťovny. Analyzováno bude cestovní pojištění, pojištění motorového vozidla, životní pojištění, pojištění pro podnikatele a pojištění domácnosti. V závěru práce bude provedeno celkové shrnutí analýzy a zhodnocení jejich výsledů.
Keywords: distribuční kanály; distribuce; pojistné produkty
Thesis title: The analysis of insurance products in the Czech republic from the point of view of distributional channels
Author: Malcherová, Yvona
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Ducháčková, Eva
Opponents: Daňhel, Jaroslav
Thesis language: Česky
Abstract:
The topic of this thesis is the analysis of insurance products in the Czech republic from the point of view of distributional channels. The thesis is devided into a theoretical and practical part. In the theoretical part the insurance and its characteristics are discussed. Further, individual parts of insurance marketing mix are mentioned and explained, distributional channels and insurance products are described. In the second analytical part the analysis of 5 insurance products from the point of view of distributional channels and their accuracy both from the client's side and an insurance agency is accomplished. The analysis is devoted to travel insurance, motor car insurance, life insurance, enterprisers' insurance and home insurance. The conclusion includes the final summary of the analysis and its results evaluation.
Keywords: insurance products ; distributional channels; distribution

Information about study

Study programme: Finance a účetnictví/Bankovnictví a pojišťovnictví
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Finance and Accounting
Department: Department of Banking and Insurance

Information on submission and defense

Date of assignment: 19. 10. 2011
Date of submission: 30. 5. 2012
Date of defense: 7. 6. 2012
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/33726/podrobnosti

Files for download

    Last update: