Creation and promotion of website artbuilding.cz

Thesis title: Tvorba a propagace webových stránek
Author: Stránská, Eva
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Stříteský, Václav
Opponents: Němečková, Klára
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem bakalářské práce je zhodnocení současného stavu vytvořených webových stránek artbuilding.cz a návrh vhodné strategie pro budování jejich návštěvnosti. V úvodu bakalářské práce je popsán rostoucí trend ve využívání Internetu a internetové reklamy, který podtrhuje stále větší význam webové prezentace jako prostředek zviditelnění se v online prostředí. V další části je charakterizován internetový marketing, spolu s členěním online marketingových nástrojů. V této souvislosti se bakalářská práce zaměřuje především na možnosti webových stránek. Proto je zde také z pohledu internetového marketingu popsán návrh webu, včetně popisu jednotlivých forem jeho propagace. V navazující části jsou uvedeny informace z provedené komplexní analýzy webových stránek a jejich aktuálního stavu. Analýza je rozdělena do jednotlivých částí, které vždy obsahují detailní popis konkrétní analýzy, včetně postupu jejího provedení a následného vyhodnocení spolu s doporučením.
Keywords: strategie; SEM, SEO; Google Analytics; PPC; Facebook; zpětné odkazy; propagace; klíčová slova; webové stránky; Internetový marketing; Internet
Thesis title: Creation and promotion of website artbuilding.cz
Author: Stránská, Eva
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Stříteský, Václav
Opponents: Němečková, Klára
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of this Bachelor's Thesis is to evaluate the current state of web site www.artbuilding.cz and provide a successful strategy to encourage website visitors. The introduction of Bachelor's Thesis describes a growing trend in Internet usage and online advertising, which signalizes the growing importance of web presentation as a tool to publicise ones self in an online environment. The next section characterizes the Internet marketing together with structuring of the marketing tools. In this context, my Bachelor's Thesis is focusing primarily on the web sites potential. For this reason, and from the Internet marketing point of view, there is a description of creating website, including a description of different forms of promotion. The following section, there are results of the complex web analytics and their current status. The analysis is divided into individual parts, which contain the detailed description of the specific analysis, including the procedure for its implementation and sequential evaluation together with recommendation for improvement.
Keywords: strategy; keywords; promotion; SEM, SEO; Internet; Google Analytics; Internet marketing; Facebook; linking building; website; PPC

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 19. 10. 2011
Date of submission: 12. 5. 2012
Date of defense: 7. 6. 2012
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/33694/podrobnosti

Files for download

    Last update: