The influence of marketing communication in eating disorders

Thesis title: Vliv marketingové komunikace na poruchy příjmu potravy
Author: Meisnerová, Aneta
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Zamazalová, Marcela
Opponents: Koudelka, Jan
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato bakalářská práce se věnuje vlivu marketingové komunikace na poruchy příjmu potravy. Práce je rozdělena do dvou částí. V první teoretické části se zabývá body image, ideálem krásy, poruchami příjmu potravy, marketingovou komunikací a komunikačním mixem. Druhá část je tvořena dotazníkem, rozhovorem s lékařem a obsahovou analýzou příběhů pacientek. Cílem je zjistit, zda existuje nějaký vliv marketingové komunikace na vznik prvních příznaků mentální anorexie nebo mentální bulimie. Dále, jestli jsou ženy ovlivněny marketingovou komunikací v oblasti krásy a štíhlosti.
Keywords: body image; reklama; poruchy příjmu potravy; marketingová komunikace; ideál krásy
Thesis title: The influence of marketing communication in eating disorders
Author: Meisnerová, Aneta
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Zamazalová, Marcela
Opponents: Koudelka, Jan
Thesis language: Česky
Abstract:
This Bachelor Thesis deals with the influence of marketing communication in eating disorders. The thesis is divided into two parts. In the first theoretical part deals with body image, ideal of beauty, eating disorders, marketing communication and communication mix. The second practical part consists of a questionnaire, an interview with a medical doctor and content analysis of stories from patients. The aim is to determine whether there is any influence of marketing communication to the emergency of the first symptoms of anorexia nervosa or bulimia nervosa. Furthermore, if women are affected by marketing communications in the field of beauty and thinness.
Keywords: marketing communication; ideal of beauty; eating disorders; body image; advertising

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 12. 10. 2011
Date of submission: 15. 4. 2012
Date of defense: 7. 6. 2012
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/33422/podrobnosti

Files for download

    Last update: