Psychology of selling in wholesale and retail

Thesis title: Psychológia predaja v maloobchode a veľkoobchode
Author: Jesenská, Tatiana
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Bedrnová, Eva
Opponents: Chládová, Martina
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Cieľom tejto práce je ozrejmiť základnú funkciu a vplyv psychológie predaja a buzzmarketingu v praxi. Taktiež priblíženie najdôležitejších nástrojov potrebných k pochopeniu správneho zužitkovania všetkých ich výhod, postupy ako sa stať úspešným profesionálnym predajcom, ako sa vyhýbať neúspechom a vedieť sa vyrovnať so vzniknutými problémami, ako správne komunikovať s klientmi a aký podiel na tom všetkom má samotná motivácia. Práca poskytuje prehľad o tom ako úzko spolu psychológia predaja a buzzmarketing súvisia. Tieto teoretické poznatky sú podložené a analyzované na základe empirického šetrenia vo veľkoobchodoch a podrobného výskumu vo vybranom maloobchodnom reťazci.
Keywords: psychológia predaja; Čokolatéria BonBon in; buzzmarketing; motivácia; maloobchod; veľkoobchod
Thesis title: Psychologie prodeje v maloobchodě a velkoobchodě
Author: Jesenská, Tatiana
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Bedrnová, Eva
Opponents: Chládová, Martina
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Cílem této práce je přiblížit základní funkci a vliv psychologie prodeje a buzzmarketingu v praxi. Také přiblížení nejdůležitějších nástrojů potřebných k pochopení správného zužitkování všech jejich výhod, postupy jak se stát úspěšným profesionálním prodejcem, jak se vyhýbat neúspěchem a umět se vyrovnat se vzniklými problémy, jak správně komunikovat s klienty a jaký podíl na tom všem má samotná motivace. Práce poskytuje přehled o tom jak úzce spolu psychologie prodeje a buzzmarketing souvisí. Tyto teoretické poznatky jsou podloženy a analyzovány na základě empirického šetření ve velkoobchodech a podrobného výzkumu ve vybraném maloobchodním řetězci.
Keywords: Čokolatéria BonBon in; motivace; psychologie prodeje; maloobchod; buzzmarketing; velkoobchod
Thesis title: Psychology of selling in wholesale and retail
Author: Jesenská, Tatiana
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Bedrnová, Eva
Opponents: Chládová, Martina
Thesis language: Slovensky
Abstract:
The aim of this work is to clarify the fundamental role and impact of psychology and buzzmarketing in practice. Also approach the most important tools needed to understand the proper utilization of all their advantages, such as procedures to become a successful professional seller, how to avoid failure and to be able to cope with problems, how to communicate with clients and how is this all influenced by the motivation itself. The work provides an overview of how psychology of selling is closely related to buzzmarketing. These theoretical findings are substantiated and analyzed on the basis of empirical research in wholesale and in depth research in a particular retail chain.
Keywords: wholesale; Čokolatéria BonBon in; motivation; psychology of selling; buzzmarketing; retail

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Managerial Psychology and Sociology

Information on submission and defense

Date of assignment: 10. 10. 2011
Date of submission: 15. 5. 2012
Date of defense: 7. 6. 2012
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/33287/podrobnosti

Files for download

    Last update: