Analysis of the range – Česká pojišťovna

Thesis title: Analýza sortimentu České pojišťovny
Author: Jaďuď, Martin
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Vávra, Oldřich
Opponents: Novotný, Martin
Thesis language: Česky
Abstract:
V diplomové práce představuji analýzu sortimentu v pojišťovnictví se zaměřením na životní pojištění a marketingový mix v pojišťovnictví pro segment mladých klientů. Využívám zde převážně metod komparace, kvalitativní marketingový výzkum, tzv. mystery shopping a také pozorování. V metodologické části charakterizuji marketingový výzkum, marketing služeb a marketingový mix v pojišťovnictví, v aplikační části představuji produkt životní pojištění, druhy životního pojištění, výhody a nevýhody tohoto finančního produktu, včetně porovnání aktuální nabídky na trhu. V diplomové práci srovnávám produkt, cenu, distribuci a komunikaci 5 vybraných pojišťoven v České republice. Cílem práce je doporučení, jak zatraktivnit produkt životního pojištění pro segment mladých spotřebitelů.
Keywords: Životní pojištění; Marketingový výzkum; Marketingový mix v pojišťovnictví
Thesis title: Analysis of the range – Česká pojišťovna
Author: Jaďuď, Martin
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Vávra, Oldřich
Opponents: Novotný, Martin
Thesis language: Česky
Abstract:
The thesis presents an analysis of range in the insurance industry with a focus on life insurance and marketing mix in insurance for a young customers. There is mainly used methods of comparison, qualitative marketing research, the mystery shopping and observation. In the methodological part is described the marketing research, marketing of services, marketing mix in insurance, the application part is focused on product of the life insurance types and the advantages and disadvantages of this financial product, including a comparison of current market offerings. In this thesis is compared product, price, distribution and communication of five selected insurance companies in the Czech Republic. The goal is recommendations on how to improve the attractiveness of life insurance for segment of young consumers.
Keywords: Life insurance; Marketing mix in insurance; Marketing research

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 5. 7. 2011
Date of submission: 30. 5. 2012
Date of defense: 7. 6. 2012
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/32598/podrobnosti

Files for download

    Last update: