The purchase decision on cole beverage market in Czech republic

Thesis title: Kupní rozhodování na trhu kolových nápojů v ČR
Author: Nováčková, Aneta
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Zamazalová, Marcela
Opponents: Štědroň, Bohumír
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem mé diplomové práce bylo analyzovat spotřebitelské chování na trhu kolových nápojů v ČR. Svůj výzkum jsem zaměřila především na studenty VŠE. K jeho realizaci jsem použila dotazníkové šetření a analýzu dat Market & Media & Lifestyle agentury MEDIAN. Práce je rozdělena na dvě hlavní části -- teoreticko-metodologickou a analytickou. Obsahem teoreticko-metodologické části je vymezení základních pojmů, jako jsou spotřebitelské chování, rozhodovací proces, jeho druhy, faktory a modely, výzkum trhu, analýza dat. Charakteristika společností, stanovení hypotéz, samotný výzkum, jeho vyhodnocení a doporučení jsou obsahem části analytické.
Keywords: preference spotřebitele; spotřebitel; spotřebitelské rozhodování; rozhodování; výzkum; kolové nápoje
Thesis title: The purchase decision on cole beverage market in Czech republic
Author: Nováčková, Aneta
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Zamazalová, Marcela
Opponents: Štědroň, Bohumír
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of my thesis was to analyze consumer behavior on cole beverage market in Czech republic. I focused my research mainly on students of University of Economics in Prague. To implement it I used a questionnaire survey and data analysis Market & Media & Lifestyle of MEDIAN agency. The thesis is divided into two parts - theoretical and methodological and analytical. The content of theoretical and methodological part is the definition of basic concepts such as consumer behavior, decision-making process, its types, factors and models, market research, data analysis. Characteristics of companies, the establishment of hypotheses, the research itself, its evaluation and recommendations are included in the analytical part.
Keywords: consumer preferences; decision; research; cole drinks; consumer behaviour; consumer

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 30. 6. 2011
Date of submission: 15. 12. 2011
Date of defense: 7. 6. 2012
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/32567/podrobnosti

Files for download

    Last update: