Analysis of marketing communication of the ZOO Prague

Thesis title: Analýza marketingové komunikace ZOO Praha
Author: Glaserová, Monika
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Zamazalová, Marcela
Opponents: Skokanová, Dagmar
Thesis language: Česky
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá analýzou marketingové komunikace pražské zoologické zahrady a je zaměřena na výzkum nástrojů komunikačního mixu. Cílem práce je analýza fungování složek komunikačního mixu a vnímání marketingové komunikace zoologické zahrady veřejností. Práce je rozdělena na šest částí -- úvod, část věnovanou Zoo Praha, teoretickou část, metodologickou část, praktickou část a závěr. Teoretická část se skládá z charakteristiky marketingové komunikace, komunikačního mixu a charakteristiky Zoo Praha. V metodologické části jsou uvedeny metody zkoumání. Praktická část se skládá z rozboru jednotlivých nástrojů komunikačního mixu a z průzkumu u široké veřejnosti, kde je cílem potvrdit nebo vyvrátit stanovené hypotézy. Závěr práce obsahuje shrnutí šetření a doporučení týkající se marketingové komunikace Zoo Praha.
Keywords: marketingová komunikace; reklama; Zoo Praha; komunikační mix
Thesis title: Analysis of marketing communication of the ZOO Prague
Author: Glaserová, Monika
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Zamazalová, Marcela
Opponents: Skokanová, Dagmar
Thesis language: Česky
Abstract:
The bachelor thesis deals with analysis of marketing communication of the Prague zological garden and it is focused on research tools of communication mix. The aim is an analysis of functioning components of the communication mix and perception of the marketing communication of the Zoo by general public. The thesis is divided into six parts -- an introduction, a part about Zoo Prague, a theoretical part, a methodological part, a practical part and a conclusion. The theoretical part consists of characteristics of the marketing communication, the communication mix and characteristics of the Prague Zoo. The methodology section describes methods of investigation. The practical part consists of analysis of idividual tools of the communication mix and of a survey in general public where the goal is to confirm or refutate stated hypothesis. The conclusion contains a summary of the investigation and recommendations regarding the marketing communication in the Prague Zoo.
Keywords: communication mix; marketing communication; advertising; Zoo Prague

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 31. 5. 2011
Date of submission: 30. 5. 2012
Date of defense: 7. 6. 2012
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/32219/podrobnosti

Files for download

    Last update: