Franchising as Market Entrence Method

Thesis title: Franchising jako metoda vstupu na trh
Author: Grešlová, Denisa
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Turnerová, Lenka
Opponents: Vatala, Josef
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem této práce je vysvětlit fungování franchisingu, popsat jeho hlavní principy a zásady, výhody a nevýhody a následně analyzovat a zhodnotit konkrétní případ, franchisingový koncept "Potrefená husa".
Keywords: Franchising; Pivovary Staropramen; Potrefená husa
Thesis title: Franchising as Market Entrence Method
Author: Grešlová, Denisa
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Turnerová, Lenka
Opponents: Vatala, Josef
Thesis language: Česky
Abstract:
Purpose of entered final thesis is to explain function of franchising, describe main principls, advantages and disadvantages. From summarized basic information to analyze specific case of franchising concept "Potrefená husa" from brewery Pivovary Staropramen a.s.
Keywords: Pivovary Staropramen; Potrefená husa; Franchising

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 7. 4. 2011
Date of submission: 30. 6. 2012
Date of defense: 7. 6. 2012
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/31658/podrobnosti

Files for download

    Last update: