The Use of Stakeholder Management for Marketing Management of selected Subject

Thesis title: Využití stakeholder managementu pro marketingové řízení vybraného subjektu
Author: Doleželová, Lenka
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Hesková, Marie
Opponents: Slabá, Marie
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce se zabývá využitím principů stakeholder managamentu v marketingovém řízení dopravní a logistické firmy GTL, spol. s r. o. Cílem diplomové práce je doporučit firmě vhodnou strategii a navrhnout odpovídající marketingovou komunikaci s využitím poznatků stakeholder managamentu. Teoreticko-metodologická část práce se týká strategie marketingové komunikace se zaměřením na public relations, dále je část diplomové práce věnována společenské odpovědnosti firmy, marketingu služeb na B2B trzích a v neposlední řadě klíčovému tématu, kterým je teorie stakeholder management a stakeholder analýza. Úvod praktické části diplomové práce je věnován situační analýze firmy GTL, na situační analýzu navazuje stakeholder analýza, resp. marketingový výzkum a návrh marketingové strategie firmy pro rok 2012.
Keywords: public relations; společenská odpovědnost; marketingová komunikace; stakeholder analýza; stakeholder management
Thesis title: The Use of Stakeholder Management for Marketing Management of selected Subject
Author: Doleželová, Lenka
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Hesková, Marie
Opponents: Slabá, Marie
Thesis language: Česky
Abstract:
The thesis analyses the use of the principles of stakeholder management as they are applied in the marketing management of the transport and logistics company GTL, spol. s r. o. The aim of the thesis is to find a suitable marketing and marketing communicaton strategy of the company. The proposed strategy draws on findings in the field of stakeholder management. The theoretical and methodolical part of the thesis concerns marketing communication strategy focused on public relations. The thesis further discusses corporate social responsibility, marketing in B2B services and ultimately the key topic -- the theory of stakeholder management and stakeholder analysis. The introduction to the practical part of the thesis provides a situation analysis of the GTL company. This is followed by a stakeholder-analysis-based marketing research study. The last section proposes a marketing communication strategy of the GTL company for the year 2012.
Keywords: corporate and social responsibility; marketing communication; public relations; stakeholder analys; stakeholder management

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Management
Department: Department of Management Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 22. 3. 2011
Date of submission: 30. 4. 2012
Date of defense: 5. 6. 2012
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/31384/podrobnosti

Files for download

    Last update: