Plan of market entry of internet store from marketing point of view

Thesis title: Návrh vstupu e-shopu na trh z pohledu marketingu
Author: Mádle, Jakub
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Zamazalová, Marcela
Opponents: Ryšavá, Monika
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato práce se zabývá návrhem vstupu nového e-shopu na trh. Cíli této práce je posouzení trendů na českém knižním trhu s návazností na zahraničí, sestavení marketingového mixu e-shopu a první komunikační kampaně. Při zpracování práce se vycházelo z odborných publikací, periodik, výzkumů a zkušeností majitele podniku. Zjištění této práce je, že v dnešní době ubývá čtenářů v České republice. I přes tento negativní trend se autorovi podařilo sestavit ucelený marketingový mix a komunikační kampaň, která přivedla na stránky e-shopu návštěvníky, kteří na webu objednali zboží.
Keywords: trend ; začínající podnik; e-shop; internetový marketing
Thesis title: Plan of market entry of internet store from marketing point of view
Author: Mádle, Jakub
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Zamazalová, Marcela
Opponents: Ryšavá, Monika
Thesis language: Česky
Abstract:
This thesis is dealing with plan of market entry of internet store. Goals of this thesis are to analyse trends on the Czech literature market in connection with situation on abroad markets, draw up marketing mix of internet store and draw up first communication campaign. Professional publications, periodicals, researches and experiences of business owner were used to write this thesis. Output of this thesis is finding that nowadays people read less than in the past. Despite this negative fact author was able to draw up comprehensive marketing mix and communication campaign which increased a number of visitors of web pages as well as increased number of customers.
Keywords: start-up; internet store; trend ; internet marketing

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 19. 1. 2011
Date of submission: 30. 5. 2012
Date of defense: 7. 6. 2012
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/29900/podrobnosti

Files for download

    Last update: