Instore communication

Thesis title: Instore komunikace
Author: Walzelová, Veronika
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Zamazalová, Marcela
Opponents: Nikolič, Marta
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce se zabývá problémy in-store komunikace od Briefu POS po vystavení na prodejně. Podstatou práce je odhalit úzká místa jinak velmi efektivních nástrojů podpory prodeje. Cílem je ověřit hypotetické problémy, které znemožňují efektivnost POS nástrojů na maloobchodních prodejnách. Práce tak přináší jiný úhel pohledu a snaží se problémy odhalit a zviditelnit, ale také nalézt jejich možná řešení. Výstupy jsou podloženy výzkumy ze tří oblastí. Jedná se o zákaznický výzkum, výzkum výrobce a realizátora POS, výzkum maloobchodních prodejen typu hypermarket. Využívá se metod pozorování, dotazování a asistovaného nákupu. Ověřené problémy, které vyplývají z komplexního výzkumu a snižují efektivnost tvorby a vystavení POS jsou tyto: nedefinování cíle, pro který se POS vytváří; nedostatečná atraktivita pro zákazníka; převaha levného provedení nad kreativním ztvárněním a originalitou; nesoulad mezi materiálem POS vzhledem k typu vystavovaného produktu a špatná spolupráce mezi subjekty v celém procesu.
Keywords: POS; in-store komunikace; nákupní chování; POP
Thesis title: Instore communication
Author: Walzelová, Veronika
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Zamazalová, Marcela
Opponents: Nikolič, Marta
Thesis language: Česky
Abstract:
The Thesis looks into problems of in-store communication from Brief of POS to final placement at the store. The core of the Thesis is to reveal non-efficient fields of otherwise very successful tools. The goal is to verify hypothetic problems which influence full effectiveness of POS tools at retail stores. The Thesis brings a different frame of reference and tries to reveal problems and make them visible, but to find out solutions as well. The results are supported by researches from 3 different fields. They are the customer research, the supplier and POS implementer research, and retail research (hypermarket). The methods used are observation, interview (personal and questionnaire) and assisted shopping. Confirmed problems which follow from researches and influence the effectiveness of POS are these: no certain definition of POS goals; inadequate attractiveness of POS for customers; low-cost production instead of creativity and originality; no harmony between material of display and exposed products and bad cooperation between all subjects within process of POS.
Keywords: in-store communication; POP; shopper behaviour; POS

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 24. 5. 2011
Date of submission: 30. 4. 2012
Date of defense: 6. 6. 2012
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/32153/podrobnosti

Files for download

    Last update: