Reform of tertiary education and the question of diversification of tertiary education

Thesis title: REFORMA TERCIÁRNÍHO ŠKOLSTVÍ, OTÁZKA DIVERZIFIKACE SYSTÉMU TERCIÁRNÍHO VZDĚLÁVÁNÍ
Author: Kašpárková, Barbora
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Vostrovská, Zdenka
Opponents: Bekisheva, Irina
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce by měla prokázat nezbytnost této reformy a zároveň podpořit stanovisko MŠMT, které udává jasný záměr, proč se reformou vůbec zabývat. Obsahem práce je též zaměření na potřebu diverzifikace studia, která by měla být jedním ze základních pilířů budoucí reformy. Vysvětlit diverzifikaci z hlediska významu a potřebnosti pro celkovou reformu, její přínos pro vysoké školství včetně analýzy postoje škol k danému pilíři. Cílem diplomové práce je podat ucelený pohled na reformu terciárního školství, posoudit význam a účelnost reformy, odpovědět na otázky, zda povedou tyto zásadní změny ke zvýšení kvality a konkurenceschopnosti českých vysokých škol a studentů. V rámci objektivního hodnocení také odhalit případné nedostatky a rizika vyplývající z implementace reformních kroků.
Keywords: terciární školství; reforma vysokého školství; vzdělanost
Thesis title: Reform of tertiary education and the question of diversification of tertiary education
Author: Kašpárková, Barbora
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Vostrovská, Zdenka
Opponents: Bekisheva, Irina
Thesis language: Česky
Abstract:
The thesis should prove the necessity of this reform and at the same time to support the opinion of MŠMT which indicates the clear target why even be interested in the reform. The content of the thesis is also the focus on the necessity of study diversification which should be one of the main pillars of the future reform. I try to explain the diversification from the point of view of its meaning and need for the whole reform and its contribution for the tertiary education including the analysis of the attitudes of the universities. The aim of the thesis is to give the integrate view on the reform of tertiary education, to evaluate the meaning and usefulness of reform, to answer the questions, if these essential changes leaf to improving the quality and competitiveness of Czech universities and students. In the frame of objective evaluation I will reveal the possible lacks and risks coming from the implementation of reform steps.
Keywords: Reform of tertiary education; Education; Tertiary education

Information about study

Study programme: Ekonomie a hospodářská správa/Hospodářská politika
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Economics
Department: Department of Economic and Social Policy

Information on submission and defense

Date of assignment: 21. 2. 2011
Date of submission: 31. 5. 2011
Date of defense: 6. 6. 2012
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/30536/podrobnosti

Files for download

    Last update: