Marketing planning of regional gallery for fine arts

Thesis title: Marketingové plánování krajské galerie výtvarného umění
Author: Bělotová, Jana
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Černá, Jitka
Opponents: Štědroň, Bohumír
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce "Marketingové plánování krajské galerie výtvarného umění" se skládá ze dvou hlavních částí -- teoretické a praktické. První obsahuje teoretická východiska týkající se marketingového plánování a především pak marketingu v oblasti arts. V praktické části je již jasně definována Krajská galerie výtvarného umění ve Zlíně -- její charakteristika, objekty, návštěvníci, konkurence, současné marketingové aktivity atd. Hlavní částí této diplomové práce a zároveň jejím cílem jsou pak navržená komunikační řešení spojená s výstavním plánem pro rok 2012. Komunikace je doporučena tak, aby s ohledem na povahu dané události, vhodným komunikačním kanálem efektivně oslovila cílovou skupinu. Mezi použité metody patří deskripce, komparace a rovněž některé matematicko-statistické metody. V rámci diplo-mové práce se podařilo prokázat, že cílenější komunikace je finančně méně náročná než do-posud aplikovaný obecný komunikační přístup. Efektivitu návrhů odraženou v počtu návštěv-níků galerie by však bylo možné odvodit jen při úplné aplikaci předložených návrhů.
Keywords: Komunikační plán ; Galerie výtvarného umění; Arts marketing; Marketingové plánování
Thesis title: Marketing planning of regional gallery for fine arts
Author: Bělotová, Jana
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Černá, Jitka
Opponents: Štědroň, Bohumír
Thesis language: Česky
Abstract:
The master thesis, "Marketing planning of regional gallery for fine arts," consists of two major segments; theoretical and practical. The first includes theoretical bases concerning marketing plans and most importantly, Arts marketing. The regional gallery of fine arts in Zlin can be given a practical definition with special focus on; characteristics, buildings, visitors, competi-tion, current marketing activities etc. The main attribute of this thesis and the initial goal con-sists of proposed communication solutions linked to the plan of exhibitions for the year 2012. Recommended communication regards the nature of exhibitions and using the suitable com-munication channel that finds the target group. The original proposal concerning the lower financial inputs while using targeted communication was proved. The effectiveness of rec-ommended solutions expressed by a higher number of visitors could be proved only after full application of proposed solutions.
Keywords: Marketing planning; Gallery of fine art; Arts marketing; Communication plan

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Arts Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 20. 9. 2010
Date of submission: 15. 12. 2011
Date of defense: 6. 6. 2012
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/27333/podrobnosti

Files for download

    Last update: