Analysis of coffehouse chains in Czech Republic

Thesis title: Analýza kavárenských řetězců v ČR
Author: Berdychová, Michaela
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Odehnalová, Jitka
Opponents: Průša, Přemysl
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá analýzou kavárenských řetězců v České republice. V praktické části práce jsem tuto analýzu provedla jednak komparací objektivních kritérií vycházejících z marketingového mixu 4P, tak subjektivním srovnáním nákupní atmosféry a také pomocí dotazníkového šetření. V teoretické části jsem se zaměřila na cestu kávy od pěstování na plantážích, přes zpracování do přípravy v kavárně. Také jsem popsala historii kaváren ve světě a v ČR a na příkladu Starbucks jsem ukázala, jak se tato mezinárodní společnost přizpůsobila české kavárenské kultuře.
Keywords: káva; mamacoffee; Café Coffee Day; Coffee&Co; Costa Coffee; Starbucks; kavárenské řetězce; McCafé; Gloria Jean´s Coffees
Thesis title: Analysis of coffehouse chains in Czech Republic
Author: Berdychová, Michaela
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Odehnalová, Jitka
Opponents: Průša, Přemysl
Thesis language: Česky
Abstract:
The thesis discusses the analysis of coffeehouse chains in Czech Republic. In practical part I focus on comparison of objective criteria coming up from marketing mix 4P, on subjective evaluation of shopping atmosphere and also on interpretation of questionnaires. In theoretical part is described the journey of coffee beans from the beginning at coffee tree plantation to the cup. Also I provided information about history of coffeehouses in the world and in Czech Republic and I demonstrated on example of Starbucks how has the international company adapted itself to Czech coffeehouse culture.
Keywords: analysis; coffeehouse chains; coffee

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 11. 10. 2011
Date of submission: 31. 5. 2012
Date of defense: 8. 6. 2012
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/33332/podrobnosti

Files for download

    Last update: