Cultural and Commercial Specifics - USA

Thesis title: Kulturní a obchodní specifika - USA
Author: Motejlková, Karolína
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Odehnalová, Jitka
Opponents: Hradilíková, Veronika
Thesis language: Česky
Abstract:
V době globalizace se svět propojuje ve stále více sférách a obchodníci jednají s partnery z celého světa. Pro hladší průběh jednání je dobré znát informace o dané zemi a její kulturu. Spojené státy americké mají v mezinárodním měřítku velice důležitou roli, americký prezident je považován za nejmocnějšího muže planety. Cílem mé práce je monitorovat kulturní specifika a obchodní protokol Spojených států amerických. Čtenáři by má práce měla poskytnout ucelený přehled o odlišnostech americké kultury a obchodním jednání Američanů. Ve své práci zároveň analyzuji konkrétní situace, jež jsem získala v rámci sběru primárních dat.
Keywords: obchodní jednání; kulturní dimenze; kultura; Spojené státy americké
Thesis title: Cultural and Commercial Specifics - USA
Author: Motejlková, Karolína
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Odehnalová, Jitka
Opponents: Hradilíková, Veronika
Thesis language: Česky
Abstract:
In the time of globalisation is the world interconnected in more and more fields and businessmen negotiate with partners from all over the world. For easier business meeting is good to know basic information about the particular country and its culture. The role of USA on an international scale is very important and the american president is considered to be the most powerful man in the world. The aim of my bachelor thesis is monitoring of cultural specifics and of american business protocol. This bachelor thesis should serve to its readers as an overview of american cultural differences and business meetings of the Americans. In my bachelor thesis I also analyse concrete situations, which I gained by collection of primary data.
Keywords: cultural dimension ; business meeting; culture; United states of America

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 4. 10. 2011
Date of submission: 15. 4. 2012
Date of defense: 8. 6. 2012
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/33047/podrobnosti

Files for download

    Last update: