Communication strategy of the non-profit organizations

Thesis title: Komunikační strategie neziskových organizací
Author: Ovčáčková, Kateřina
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Khelerová, Vladimíra
Opponents: Chylíková, Hana
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato diplomová práce je zaměřena na problematiku komunikačních strategií neziskových organizací. První kapitola se věnuje charakteristice neziskového sektoru a neziskových organizací. Je uvedeno jejich rozdělení dle typů, základní právní rámec a oblasti jejich působení. Částečně je nastíněno téma fundraisingu. Kapitola dvě se zabývá marketingem neziskového sektoru. Další kapitola obsahuje výzkumné šetření zaměřené na organizaci Junák-svaz skautů a skautek ČR. Poslední kapitola se soustředí právě na tuto organizaci. Organizace je představena včetně poslání a základních principů a je popsán aktuální stav v rámci situační analýzy. Obsahuje také popis a zhodnocení komunikačních nástrojů organizace. Cílem práce je ukázat, že marketing a jeho nástroje jsou nezbytnou součástí aktivit neziskové organizace. Prokázat, že komunikace a sdělení v ní by měly korespondovat s posláním a identitou organizace, protože image organizace může být její největší konkurenční výhodou.
Keywords: skauting; markteting; situační analýza; marketingový mix; nezisková organizace; Junák- svaz skautů a skautek; neziskový sektor
Thesis title: Communication strategy of the non-profit organizations
Author: Ovčáčková, Kateřina
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Khelerová, Vladimíra
Opponents: Chylíková, Hana
Thesis language: Česky
Abstract:
This thesis is focused on communication of non-profit organizations. The first theoretical part of thesis defines the non-profit sector, characterizes types of the non-profit organizations and basic legal framework. Part of the theme outlined fundraising. Chapter two deals with marketing termes and marketing of the nonprofit sector. The next chapter contains the research on organization-Scout Association Scouts CR. The last chapter is focused on the organization. The organization is presented, including the mission and fundamental principles and current status is described in the situational analysis. It also contains a description and evaluation of communication tools of the organization. The aim of this diploma thesis to show that marketing and its tools are an essential part of the activities of NGOs.
Keywords: non-profit sector; marketing; scouting; non-governmental organization; Junák

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 3. 10. 2011
Date of submission: 31. 5. 2012
Date of defense: 8. 6. 2012
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/33006/podrobnosti

Files for download

    Last update: