New product launch

Thesis title: Zavádění nového produktu
Author: Šimon, Jakub
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Filipová, Alena
Opponents: Zeman, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
Práce se zabývá spoluprácí maloobchodních řetězců s jejich dodavateli v oblasti category managementu -- řízení sortimentu jako strategických obchodních jednotek, kategorií. První část práce vymezuje category management a lokalizuje jej do českého prostředí. Druhá část obsahuje případovou studii zavádění nového produktu s využitím category management spolupráce z pohledu dodavatele.
Keywords: category; produktu; nového; management; zavádění
Thesis title: New product launch
Author: Šimon, Jakub
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Filipová, Alena
Opponents: Zeman, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
The thesis focuses on the cooperation between retail chains and their suppliers in the field of category management -- an approach to managing assortment as strategic business units, categories. The first part of the thesis defines category management and localizes it into the Czech environment. The second part contains a case study of new product launch using category management cooperation from the supplier's point of view.
Keywords: management; product; new; launch; category

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 15. 9. 2011
Date of submission: 1. 5. 2012
Date of defense: 8. 6. 2012
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/32746/podrobnosti

Files for download

Private annex
Private file
Download
    Last update: