The purpose of private labels

Thesis title: Význam privatních značek
Author: Deáková, Olga
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Filipová, Alena
Opponents: Zeman, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem mé diplomové práce je analyzovat současnou situaci privátních značek na českém trhu a navrhnout možná zlepšení v této oblasti. V teoretické části představuji značky obecně, jejich historický vývoj a současné trendy. Poté se zaměřuji na privátní značky a vysvětluji jejich obecný význam. V praktické části nejdříve analyzuji nabídku privátních značek vybraných řetězců na českém trhu a poté se detailně zaměřuji na politiku privátních značek jednoho z nich. Dále představuji výsledky dvou průzkumů, převzatého a vlastního, na jejichž základě uvádím doporučení řetězcům pro zlepšení strategie privátních značek do budoucna.
Keywords: spotřebitelský průzkum ; obchodní řetězce; privátní značky
Thesis title: The purpose of private labels
Author: Deáková, Olga
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Filipová, Alena
Opponents: Zeman, Jiří
Thesis language: Česky
Abstract:
The main aim of my graduation thesis is to analyse current situation of private labels in the czech market and to propose possible improvements. In the theoretical part I introduce labels in general, historical facts and modern trends. Then I concentrate on private labels and explain their meaning. In the methodical part I start with analyzing a supply of retail chains in the czech market and then I focus on a private label policy of a particular retail chain. Subsequently I present results of two researches and suggest enhancement for retail chains to improve their strategies for the future.
Keywords: retail chains; consumer research; private labels

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 15. 5. 2011
Date of submission: 15. 12. 2011
Date of defense: 8. 6. 2012
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/32743/podrobnosti

Files for download

Main text
Private file
Download
Private annex
Private file
Download
    Last update: