Efficiency of Email Marketing on the International Flower Delivery Market

Thesis title: Efficiency of Email Marketing on the International Flower Delivery Market
Author: Štěpánová, Klára
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Stříteský, Václav
Opponents: Koudelka, Jan
Thesis language: English
Abstract:
One of the strongest benefits, but at the same time also one of the reasons for unexploited potential of email marketing, is its high return on investment. As in the case of the firm FloraQueen, also other companies underestimate the efficiency of email marketing. The goal of this thesis is to contrast current email marketing activities of a concrete example against the best case practices and define approaches for achieving the most efficient results. To do so, latest email marketing statistics and trends are recompiled, internal analysis of FloraQueen is realized, industry benchmarks are established and a final set of recommendations is concluded.
Keywords: FloraQueen; newsletter; online marketing; email marketing
Thesis title: Efektivita email marketingu na trhu mezinárodních květinových zásilek
Author: Štěpánová, Klára
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Stříteský, Václav
Opponents: Koudelka, Jan
Thesis language: English
Abstract:
Jedna z největších výhod, ale zároveň také jeden z důvodů, proč potenciál email marketingu není plně využit, je vysoká návratnost investice. Proto společnost FloraQueen, ale i mnoho dalších firem podceňuje efektivitu email marketingu. Cílem této práce je srovnání současných marketingových aktivit konkrétní firmy s doporučenými praktikami v oboru a definice kroků, jež by vedly k efektivnějším výsledkům. Za tímto účelem jsou sesbírány nejnovější email marketingové statistiky a trendy, je provedena interní analýza společnosti FloraQueen, jsou rozebrány nejpoužívanější taktiky konkurentů a je navržen finální soubor doporučení.
Keywords: FloraQueen; online marketing; email marketing

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/International Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 10. 11. 2011
Date of submission: 12. 5. 2012
Date of defense: 12. 6. 2012
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/34521/podrobnosti

Files for download

    Last update: