Evangelist Marketing of the CloverETL Software

Thesis title: Evangelist Marketing of the CloverETL Software
Author: Štýs, Miroslav
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Střížová, Vlasta
Opponents: Tichý, Jan
Thesis language: English
Abstract:
The Evangelist Marketing of the CloverETL Software diploma thesis aims at proposing a new marketing strategy for an ETL tool - CloverETL. Theoretical part comprises chapters two and three. In chapter two, the thesis attempts to cover the ETL term, which - as a separate component of the Business Intelligence architecture - is not given much space in literature. Chapter three introduces evangelist marketing, explains its origins and best practices. Practical part involves introducing the Javlin, a.s. company and its CloverETL software product. After assessing the current marketing strategy, proposal of a new strategy follows. The new strategy is built on evangelist marketing pillars. Finally, benefits of the new approach are discussed looking at stats and data - mostly Google Analytics outputs.
Keywords: CloverETL; data warehouse; data integration; DWH; evangelist marketing; ETL
Thesis title: Evangelist Marketing of the CloverETL Software
Author: Štýs, Miroslav
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Střížová, Vlasta
Opponents: Tichý, Jan
Thesis language: English
Abstract:
Diplomová práce Evangelist Marketing of the CloverETL Software se zabývá návrhem nové marketingové strategie pro ETL nástroj CloverETL. Teoretická část je rozdělena mezi kapitoly dva a tři. V kapitole dva se práce snaží pokrýt pojem ETL, který jakožto samostatná komponenta Business Intelligence architektury není v literatuře příliš zmapován. V kapitole tři je zaveden pojem evangelist marketing, jsou vysvětleny jeho kořeny a pilíře, na nichž staví. Praktická část se sestává z představení fy Javlin, a.s. a jejího softwarového produktu CloverETL. Je zhodnocena dosavadní marketingová strategie firmy a poté navržena strategie nová, opírající se o pilíře evangelist marketingu. Nakonec jsou přínosy nového řešení diskutovány nad tvrdými daty - převážně výstupy z Google Analytics.
Keywords: DWH; evangelist marketing; CloverETL; datová integrace; datový sklad; ETL

Information about study

Study programme: Aplikovaná informatika/Informační management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Informatics and Statistics
Department: Department of Systems Analysis

Information on submission and defense

Date of assignment: 8. 11. 2011
Date of submission: 30. 4. 2012
Date of defense: 12. 6. 2012
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/34434/podrobnosti

Files for download

    Last update: