Marketing strategy of Beachklub Praha - Pankrác

Thesis title: Marketingová stratégia Beachklubu Praha-Pankrác
Author: Bellová, Barbora
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Odehnalová, Jitka
Opponents: Burianová, Monika
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Cieľom tejto bakalárskej práce je analýza marketingovej stratégie beachvolejbalového areálu Beachklub Praha -- Pankrác a navrhnutie zmien do budúcnosti. Teoretická časť je zameraná na špecifiká marketingu služieb, marketingové plánovanie a jeho fázy, stratégie marketingovej komunikácie a jednotlivé nástroje komunikačného mixu. Prvá kapitola praktickej časti následne ponúka charakteristiku Beachklubu Praha -- Pankrác a jeho ponuky služieb. Najdôležitejšiu časť celej práce tvorí posledná kapitola, ktorá obsahuje analýzu marketingovej stratégie Beachklubu, vrátane analýzy cieľovej skupiny, konkurencie, používaných marketingových nástrojov a nástrojov komunikačného mixu, pričom v závere sú navrhnuté vylepšenia súčasnej marketingovej stratégie areálu.
Keywords: Beachklub Praha - Pankrác; marketingová stratégia; marketing služieb; komerčné komunikácie
Thesis title: Marketingová strategie Beachklubu Praha-Pankrác
Author: Bellová, Barbora
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Odehnalová, Jitka
Opponents: Burianová, Monika
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Hlavním cílem této bakalářské práce je analýza marketingové strategie beachvolejbalového areálu Beachklub Praha -- Pankrác a navrhnutí změn do budoucna. Teoretická část je zaměřena na specifika marketingu služeb, marketingové plánování a jeho fáze, strategie marketingové komunikace a nástroje komunikačního mixu. První kapitola praktické části nabízí charakteristiku Beachklubu Praha -- Pankrác a jeho nabídky služeb. Nejdůležitější část celé práce tvoří poslední kapitola, která obsahuje analýzu marketingové strategie Beachklubu, včetně analýzy cílové skupiny, konkurence, používaných marketingových nástrojů a nástrojů komunikačního mixu, přičemž v závěru jsou navržené vylepšení současné marketingové strategie areálu.
Keywords: komerční komunikace; Beachklub Praha - Pankrác; marketingová strategie; marketing služeb
Thesis title: Marketing strategy of Beachklub Praha - Pankrác
Author: Bellová, Barbora
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Odehnalová, Jitka
Opponents: Burianová, Monika
Thesis language: Slovensky
Abstract:
The main aim of this thesis is the analysis of marketing strategy of Beachklub Praha - Pankrác and the proposal of changes for the future. The theoretical part focuses on specifics of marketing of services, marketing planning and its phases, marketing communications and tools of the communications mix. The first chapter of the practical part offers the characteristic of Beachklub Praha - Pankrác and its services. The most important part of the thesis is the last chapter, which contains the analysis of marketing strategy, including analysis of the target group, the competition, marketing tools and communications mix. In the conclusion, there are proposals for improvements of the current marketing strategy.
Keywords: marketing of services; commercial communications; marketing strategy; Beachklub Praha - Pankrác

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 3. 11. 2011
Date of submission: 30. 4. 2012
Date of defense: 12. 6. 2012
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/34363/podrobnosti

Files for download

    Last update: