National mentality as a factor affecting the status of women in business

Thesis title: Národná mentalita ako faktor ovplyvňujúci postavenie žien v podnikaní
Author: Gondová, Denisa
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Odehnalová, Jitka
Opponents: Gibalová, Mária
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Prvá časť úvodnej kapitoly analyzuje pojem národná mentalita a faktory, ktoré národnú mentalitu ovplyvňujú. V druhej časti prvej kapitoly práca monitoruje vývoj postavenia žien v spoločnosti. V druhej kapitole je popísané aktuálne pracovné postavenie žien na Slovensku v porovnaní s ich postavením v socializme a tiež je tu zahrnutý opis národnej mentality Slovákov. Tretia kapitola práce, vo forme prípadovej štúdie, demonštruje vplyv národnej mentality Slovákov na postavenie žien v podnikaní na dvoch reálnych prípadoch slovenských podnikateliek.
Keywords: národná mentalita; ženy v podnikateľskom prostredí; postevenie žien
Thesis title: Národní mentalita jako faktor ovlivňující postavení žen v podnikání
Author: Gondová, Denisa
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Odehnalová, Jitka
Opponents: Gibalová, Mária
Thesis language: Slovensky
Abstract:
První část úvodní kapitoly analyzuje pojem národní mentalita a faktory, které národní mentalitu ovlivňují. Ve druhé časti první kapitoly je monitorován vývoj postavení žen ve společnosti. Ve druhé kapitole je popsáno aktuální pracovní postavení žen na Slovensku v porovnání s jejich postavením v socializmu a také je zde zahrnutý opis národní mentality Slováků. Třetí kapitola práce formou případové studie demonstruje na dvou reálných případech slovenských podnikatelek vliv národní mentality Slováků na postavení žen v podnikání.
Keywords: ženy v podnikatelském prostředí; národní mentalita; postavení žen
Thesis title: National mentality as a factor affecting the status of women in business
Author: Gondová, Denisa
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Odehnalová, Jitka
Opponents: Gibalová, Mária
Thesis language: Slovensky
Abstract:
The first part of the introductory chapter analyzes the concept of national mentality and the factors that affect the national mentality. In the second part of this chapter is monitored development of women'status in society. In the second chapter is described the current status of working women in the Slovak Republic in relation to their position in socialism and there is also included description of the national mentality in Slovakia. The third section demonstrates through case studies on two real cases of Slovak entrepreneurs, how the national mentality of Slovaks affects the status of women in business.
Keywords: the status of women; national mentality; women in business

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 18. 10. 2011
Date of submission: 31. 5. 2012
Date of defense: 12. 6. 2012
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/33636/podrobnosti

Files for download

    Last update: